hill :: 2010. április 06., kedd, 01:11:32 :: 134 komment

Azon gondolkodtam, vajon él-e olyan ember a Földön, aki tényleg élvezi, hogy felmászik egy sziklára.

Nekem már a céges, háromnapos csapatépítő tréning is felettébb gyanús. A nevezett esemény lényege, hogy ha minden a tervek szerint halad,  a résztvevőkkel három napon keresztül garantáltan nem történik semmi jó.

Egyszer jártam ilyenen, akkor is tévedésből: azt hittem, hogy még aznap este hazajövünk. Minden okunk meglett volna erre, mert a program abból állt, hogy kora reggeltől, éhgyomorra keringtünk Land Roverekkel az erdőben.

Ezen a mai napig csodálkozom, előtte ugyanis előfordult velem néhányszor, hogy erdőbe mentem  autóval. Kivétel nélkül minden esetben megbántam. Szerencsére hamar jött olyan részt, ahol kiszélesedett az út, és vissza tudtam fordulni. Ha mégsem, Budapest területén a legtöbb erdő gyorsan véget ér.

Más a helyzet vidéken. Arrafelé az erdei utakon sokszor nincsen aszfalt. Vannak viszont rajtuk hatalmas gödrök. A három, emberrel telepakolt autóból kettő kis híján felborult. Tehát csak majdnem. Így az autóval való felborulás helyét azóta is fájó űr tölti be a mindenáron átélni kívánt élményeim között.

Négycsillagos szállodában aludtunk. Erre egyetlen magyarázat létezik, mégpedig a kötelező és egységes csillagrendszer teljes hiánya. Vacsorára - a négycsillagos szálloda éttermében - mindenféle kérdés nélkül rántott sertést szolgáltak fel, és ha kértem helyette rendes ételt - amiért külön fizetni akartam -, akkor még beszólt a pincér is. Lehettem volna vega, arab, zsidó, allergiás is, vagy esetleg mondjuk vendég, és mivel nem volt rám írva, ezek közül pontosan melyiknek érzem magam, többen megkérdezték, beleértve a pincért (ezzel kizárva az utolsó opciót).

A társaságban egyedül én nem voltam a cég alkalmazottja. Azzal büntettek, hogy csak nekem nem adtak ajándék zseblámpát. Ez bennem mély nyomot hagyott több okból is.

Amit igazán abszurdnak érzek, hogy a többiek csodálkoztak és felháborodtak azon, hogy reggelente a nekik kellett felkelteniük.

Én minden tőlem telhetőt megtettem. Éjjel négyig beszélgettem a recepciós lánnyal. Aztán aludni mentem,  férje volt. Előtte még megengedte, hogy az irodában elolvassam az e-mailjeimet. Nem értem, miért lett volna baj, ha a borulási kísérletek idejére én a szállóban maradok.

Arra is tisztán emlékszem, hogy akkor, ott az erdőben kaptam életemben először MMS-t.

Visszatérve a mászásra, amikor leesik valamelyik, és mindkét lábát otthagyja a hegy lábánál, majd azon gondolkodik a kórházban, hogy két vagy három hónap múlva vágjon bele a következő experdícióba, és ilyenkor szóba kerül, hogy nem volna-e illendő duplán fizetnie a tébét maga után, akkor a válasz az, hogy a kérdező szégyellje magát, mert ezek a hulló-mászó emberek hazánk nevét öregbítik.

Einstein relativitás-elmélete óta tudjuk, hogy egy nagy sebességgel mozgó tárgy számára lassabban telik az idő, mint ahogy azt a környezete gondolná, arról azonban eddig nem hallottam, hogy egységnyi idő alatt az ország neve többet öregszik, ha néhány ember felmászik néhány hegyre, és lezuhan.

Már azt sem értem, miért fontos az, hogy a hazánk neve mennyire öreg. Milyen módon befolyásolja ez bárki életét? Ha éppen cselekszünk, ez teljesen lényegtelen, ha elmélkedünk, akkor vannak ennél ezerszer érdekesebb témák. A harmadik lehetőség -  hogy szex közben kinek vagy minek a nevére és életkorára gondol az ember - az inkább maradjon titok.

És végül, ha valaki azt hinné, hogy az ország nevének életkora a gyakorlati életre bármiféle áttételes hatással lehet, mert a többi ország a rólunk alkotott véleménye alapján kereskedik velünk, az téved. Az ilyen paramétereket manapság már a hitelminősítő intézetek és a piackutató cégek dolgozói állítják be, nem a hegymászók.

Azt gondolom, hogy teljesen indokolt volna eskü alatt számonkérni minden érintett szülőt, hogy a gyermekük szerintük mégis milyen okból mászik fel sziklás hegyekre.

 

 
 
Abiság
2010. 04. 06.
12:27:49

Nem megmondtam, Dorothy, maradj mindig a sárgaköves úton.
Inkognito
2010. 04. 06.
12:35:30

A csúcson lenni jó érzés.
Abiság
2010. 04. 06.
12:37:20

Különben az attitűdkutatásnak nem is a piacra gyakorolt hatása az izgalmas, hanem inkább a társadalmi-kulturális-lélektani háttere.

Beleértve, hogy mondjuk (mint ennek a blognak az olvasó, egyfajta társadalmi réteg, cybercsoport) mit gondoltok a hegymászókról, szőke nőkről, bikinis képekről, kínaiakról, a magyar autópályaépítésről. Most ezt csak úgy kapásból és hipotetikusan, de valahol öreg országunkról és az emberi természetről árulkodnak ezek a vélemények.
mr.
2010. 04. 06.
14:10:06

és egy fontos dolog még kimaradt: a hegy tetején mászkáláshoz nagyon kényelmetlenek a csillogó tűsarkú cipők és a zara 2010-es kollekciója is viszonylag szűkös ezen hobbi gyakorlásához.

abban azonban nagyon egyet tudok érteni, hogy azok akik kötelezővé (vagy "kvázi kötelezővé") teszik a céges csapatépítő tréninget, egyéb válogatott aljasságra is gond nélkül képesek. egy rossz közösségben embereket rákényszeríteni, hogy az általa amúgy sem kedvelt kollégákkal olyan dolgokat csináljon, amit már magában is utál, szerintem szűklátókörűség. ettől nem lesz jobb a csapatszellem, sőt.

"ilyenkor szóba kerül, hogy nem volna-e illendő duplán fizetnie a tébét maga után, akkor a válasz az, hogy a kérdező szégyellje magát, mert ezek a hulló-mászó emberek hazánk nevét öregbítik."
ehhez csak annyit, hogy ezen már régen elgondolkodtak az illetékesek is, ezért 2007 január 1-től semmilyen extrém sportban bekövetkezett balesetet nem térít a tb. egy picit sem!
ezen baleseteket az ember vagy zsebből fizeti vagy biztosítást köt rá. hazánkban két olyan biztosító van, mely hajlandó ilyesmivel foglalkozni. mivel sziklamászások és technikai merüléseim során nekem is pontosan ugyan olyan biztosítást kell kötni, mint zsolt szokott (volt már rá példa, hogy együtt intéztük) ezért még az árról is tudok némi infót adni: amennyiben külön, 1 főre kötöd, egyéb kedvezmények nélkül, a biztosított értékhatárok függvényében, 50-100 ezer forint között van 1 hétre. szóval zsolt lábát nem te fizetted, mint ahogy az én temetési költségemet sem te fogod, ha leesnék egy szikláról vagy bent maradnék a víz alatti barlangban.
Mage
2010. 04. 06.
16:10:22

mr.: a merülésről el tudom képzelni, hogy élvezetes. Engem annyira nem vonz, hogy elinduljak internet és aktatáska nélkül halakat nézni, mégis értem, hogy más miért jár vissza a víz alá.

A hegymászók, ahogy Muncika mondta, "kicsit jobban szeretnének meghalni, mint a többi ember".
Inkognito
2010. 04. 06.
18:12:12

A sziklamászás olyan, mintha nyelvet öltenél a természetre. Megmutatod neki, hogy felül tudsz rajta kerekedni. Ha megvolt egy, jöhet a következő. Hé, Természet, hát csak ennyit tudsz? Megmásztam a legmagasabb hegyeidet, mutasd, mi a következő kihívás. Legyőzlek. És vele együtt a saját határaimat is.
A merüléssel egy baj van. Vízben kell csinálni.

Mage, a sziklamászás azért vonz jobban, mert oda magaddal tudod vinni az aktatáskádat? Neked hány kezed van?
mr.
2010. 04. 06.
19:42:24

Inkognito: majdnem stimmel. az ember sziklamászáskor önmagára öltögeti azt a nyelvet. a természetre józan ember nem ölt nyelvet. ha már valaki került tengeri viharba, mondjuk akkorcskába, ami már átcsap a fedélzeten vagy egy kisebb szélviharba, miközben egy sziklapárkányon kapaszkodott, akkor tudja: a természetnek mindig hangosan és előre köszönünk. és magázni szoktuk.
bevallom én még a saját motorkerékpáromnak is előre köszönök, mert hogy tisztába vagyok vele: képességei messze meghaladják az enyiméit, és ha olyan kedve van, bár mikor megölhet. nem hogy egy természetnek..

Mage: vannak pck, amiket a víz alá is le lehet vinni, olyan 10-20 méter határig. sőt, a karomon van két olyan (búvár)computer, aminek tudása egy közepes pcvel vetekszik. és lehet azokat is programozni, ha nagyon unatkoznál a víz alatt. a táska, nos igen, az egyelőre fogas kérdés.
Mage
2010. 04. 06.
20:06:30

Inkognito: nem vonz a sziklamászás. Ha meg kellene neveznem a három legfontosabb dolgot, amit el szeretnék érni vagy meg szeretnék találni az életben, azok közül egyik sem található meg valamnelyik hegy tetején.

A sziklamászás számomra kidobott idő. Minden, sziklamászással töltött perc távolabb sodorna a vágyaimtól.

Hozzáteszem, ez a nyaralásra ugyanúgy igaz, de ott legalább hoznak koktélt.
Inkognito
2010. 04. 06.
20:08:38

mr. igazad van, valóban, a természetet tisztelni kell (és vigyázni rá, de ez már egy másik téma), hisz tudjuk hogy erősebb nálunk, de itt most nem ez volt a téma. Bizonyos fokig lehet vele kacérkodni, és pont így ismerkedni vele, tanulni tőle/belőle.

A csapások megint más kérdéskörbe tartoznak, azok - sokszor igazságtalan és értelmetlen - büntetések.
Inkognito
2010. 04. 06.
20:15:22

Mage, ha esetleg a 3 legfontosabb dologból nem találnád meg valamelyiket az életedben, majd gondolj arra - halálos ágyadon -, hogy talán mégis meg kellett volna nézni annak a hegynek a csúcsán... néha a dolgok ott rejtőznek, ahol nem is gondolnánk...
Mage
2010. 04. 06.
20:22:02

Jó, oké, ott van fenn a hegy tetején.

De hogy fürdik?
Inkognito
2010. 04. 06.
20:38:25

Ha nem ragaszkodik a kádhoz, akkor esővízzel.
Mage
2010. 04. 06.
20:43:56

Te próbáltál már esővel fürdeni?

És hóval?
message
2010. 04. 06.
21:53:26

A balatonfüredi szállodánk avatásakor, a fiúk elkapták az egyik lányt, meghimbálták és bedobták a medencébe. Olyan bénán sikerült, hogy a lába hozzávágódott a medence széléhez és eltört.

Bírom a hangulatok ilyen szélsőséges változását.
mr.
2010. 04. 07.
00:38:03

message: azért nyitásra sikerült megjavíttatni a medencét?
ReignOfdark
2010. 04. 07.
07:36:49

Melyik szálloda a tiétek? (Legközelebb oda megyek.)

Elképeszt ez a sok Veszprém megyei kötődés.
message
2010. 04. 07.
09:19:14

A csaj tényleg kövér volt.

Lehet válogatni, sok minden van itt.

link
link
link
Ivon
2010. 04. 07.
10:26:43

valamelyik ismeretterjesztő csatornán van egy sorozat, őslakosokat hoznak a civilizált világba. az egyik részben elvitték őket síelni, ott találkoztak a hegymászó ember jelenséggel. mind csodálkoztak és nem értették, hogy szenvedések közepette, mégis miért akarnak felmászni a csúcsra. megmászatták velük. utálták. egyikük szó szerint, őszintén, értetlenül, csodálkozva ezt kérdezte: miért akar férfi ember felmászni oda, ahol nincs ház, étel és nő?
ugyanebben az epizódban, elvitték őket ruhát vásárolni, öltöny, ing, nyakkendő került rájuk, pózoltak a tükör előtt, mint a pávák. na, ezt imádták. férfiakról van szó, bantu négerek, szőrösek, akik eddig banánszoknyában jártak.
annafrank
2010. 04. 07.
11:06:14

"Jaj, mily sekély a mélység és mily mély a sekélység és mily tömör a hígság ...."
annafrank
2010. 04. 07.
11:09:13

plusz: eddig is gyanakodtam (az előző bejegyzés alapján,lsd.:ingek), hogy mage vagy maga Ernyei Béla, vagy közeli rokonságban van vele, de mostmár biztos vagyok benne...:)Menj ecetet venni Bécsbe!
Ivon
2010. 04. 07.
11:20:46

nem, Ernyein farmert hord.
Inkognito
2010. 04. 07.
12:57:56

Mage, még nem próbáltam az esőben zuhanyzást, de félek, ha nem megfelelő helyen végzem, tömegkarambolt okozok. (Bár poén lenne.)Te próbáltad már?
A hó nagyon hideg... de biztos szép feszes lesz tőle a bőr, érdemes lenne kipróbálni, köszi a tippet. Megyek, felmászok valamelyik hegyre, hátha találok egy kis havat. Majd jelentem. Jobbik esetben.
Inkognito
2010. 04. 07.
13:03:31

annafrank az Ernyei mivel érdemelte ki hogy nagy betűvel írd a nevét, illetve házigazdánk mit tett hogy kicsivel illeted?
Mage
2010. 04. 07.
13:18:50

Tudod, annafrank, ha odamész egy blogra, és úgy döntesz, hogy beszólsz, olvasol, rákészülsz, gondolkodsz, akkor érdemes mindezt olyan mondatok segítségével véghezvinni, amelyeknek valamiféle értelme van.

Fuss neki még egyszer.
Mage
2010. 04. 07.
13:22:58

Inkognito: ha jól értelek, egy hegy tetején fogod tölteni a következő időszakot. Mobil netet mindenképp vigyél, hiányoznának a kommentjeid.

És ha jön a yeti, fotózd le, kérlek, és linkeld be.
Ivon
2010. 04. 07.
13:59:27

annafrank: vagy, készíts saját blogot és ott szólj le mindenkit.
Mage
2010. 04. 07.
14:22:03

Ivon, mint konyhamester: milyen ecetet érdemes venni Bécsben?

Egyszer vittem anyáméknak karácsonyra balzsamecetet, hogy ne a fűrészporosat tegyék a salátára. Nem bírták a színét.
annafrank
2010. 04. 07.
14:27:13

1. Inkognito! Az Ernyei Béla egy anyakönyvezett, polgári név, s mint ilyet a magyar nyelv helyesírási szabályai szerint írom. Úgy láttam, hogy "házigazdánk" kicsivel írja, de tévedtem. Ezentúl szigorúan csak Mage, vagy "házigazdánk" lesz a megszólítás.
2. Mage ("házigazdánk")!Nekifuthatok, de nem feltétlenül szeretném a közted és E.Béla közti hasonlóságot (amennyiben tényleg nem te vagy ő)akadémiai székfoglalóként kifejteni. Eleve is nem beszóltam, hanem beLEszóltam, remélem érzed a különbséget.Ha netalán mégsem, akkor azt kell mondanom humorban még van hova fejlődni.Próbáltam összeszedett lenni, és csak halkan jegyzem meg, hogy az értelmezés nagyban függ az értelmezőtől is. Én azt gondolom, hogy értelmezhető volt, amit írtam, ha te úgy gondolod, hogy minden erőfeszítésed ellenére nem tudod értelmezni, akkor a csatornában lehet a hiba....Azért fuss neki még egyszer...
Mamzi
2010. 04. 07.
14:48:04

A kolléganőm mesélte, hogy egy korábbi munkahelyén egy céges csapatépítő tréning alkalmával beetették őket, hogy emberrablás áldozataivá estek. Egyedül a főnök volt beavatva. A szabályok szerint félóránként kinyírtak volna valakit, ha nem fizet a cég egy tetemes összeget. Jöttek a csuklyás rosszfiúk, és órákon keresztül játszották a buszban a szerepüket. A kezdeti kétkedés hamar elpárolgott. A végére, amikor már mindannyian sírva könyörögtek az életükért, a boss bedobta, hogy csak vicc volt.
annafrank
2010. 04. 07.
14:53:08

Ivon!Elég primitív ötlet lenne egy olyan blogot csinálni, amiben mindenkit leszólok, még jó, hogy nem nekem jutott eszembe:). A le/beszólás úgy l'art pour l'art nem szórakoztat. Jó leszek ezentúl, és mindenkivel, mindenben egyetértek! Maradhatok Ivon? "Házigazda"?
Ivon
2010. 04. 07.
15:53:57

az osztrák ecetet jegyzik valahol? erről lemaradtam. csak a méltán híres tökmagolajukat használom, asszongya hogy: Pelzmann Steirisches Kürbiskernöl
"A Stájerországi zöld arany"

ilyenkor mindig jót nevetek. Mage, hogy kizökkents a vitából, elterelő hadműveletként, többször vetetted be ellenem a konyhát.

szóval, ecet. én itt vásárolom link

annafrank, felőlem akkor is, ha beszólogatsz.
Mamzi
2010. 04. 07.
16:08:56

Ivon, az egyik boltjuk a csávóm lakása mellett van. Valahányszor elmentünk előtte, megjegyeztük, hogy milyen helyes kis kozmetikus üvegcsék. Aztán bementünk, és megállapítottuk, hogy a szarvasgombás olajat leszámítva mindegyik használatban lévő olajat (rozmaring, bazsalikom, vargánya) beszerezhetjük itt, drágábban. Úgy 10%-kal.
Engem mondjuk kifejezetten zavar az elbaszott tipó, a logó és a csicsás kirakattal sugallt piperebolt hangulat.
Inkognito
2010. 04. 07.
16:20:07

(Hegy a Földnek, vétel)

annafrank, semmi baj.
A házigazda elnevezés nem az én agyamból pattant ki, bár valljuk be, elég találó, már korábban is felbukkant eme megszólítás, nem is tudom, talán Sandy kommentjében olvastam. Majd lapozz vissza ha van kedved.

Mamzi, ez nagyon beteg. Engem már az is sokkolt, mikor csapatépítő tréningen egy ágyban (francia) kellett aludnom az akkor épp 3 napja ismert kolléganőmmel. Pedig tudjuk, az alvás szent.
Mamzi
2010. 04. 07.
16:27:32

Inkognito: Elgondolkodtató, izgalmas élménynek szánta a főnök. Bár mondjuk elképzelni nem tudom, hogy került egy ennyire felelőtlen ember ilyen pozícióba.
Ivon
2010. 04. 07.
16:29:24

a Bécsi úti bolt nem volt ilyen giccses, sajnos karácsony előtt átköltözött a Mammutba. kizárólag extra ecetet, olajat vásárolok itt, olyat, amit máshol nem kapok meg. nekem sem dobálja be senki az ablakomon a pénzt, pedig annyira szeretném.
Mamzi
2010. 04. 07.
16:33:44

Ez a bolt a Szent István parknál található. Szénaboglyákon hempergő színes üvegcsék.
Vásároltál más márkájút is? Szerinted tényleg jobb a Vom Fass? (Megéri?) Mondjuk az a +10% lehet, hogy pont belefér a közelség miatt.
Mage
2010. 04. 07.
16:37:22

Ivon: szerencsére Mamzi időközben kiképezte magát főzésből, így lehet folytatni a fightot a konyhában.

(Talán már leveskockát sem használ.)
Mage
2010. 04. 07.
16:38:27

Mamzi: kár, hogy nem volt a tréningen néhány képzettebb ember, aki a megfelelő pillanatban félholtra veri az emberrabló csapatot, majd a főnököt is.
Mage
2010. 04. 07.
16:43:45

annafrank: Tehát azt állítod, hogy a Kosztolányi idézetet és az Ernyei hasonlatot viccnek szántad.

Szerinted nevettünk?

Mivel rengeteg embert ismerek, aki képtelen különbséget tenni az őszinteség, a sértegetés, a bunkóság és a vicc között, vagy képes, csak érvelés helyett a "csak vicceltem, nem érted?" frázissal próbálkozik, már minden ilyen megnyilvánulást szimpla kommunikációs segélykiáltásnak értelmezek az illető részéről.

Ha valóban fejlődni szeretnél - ahogyan magad írod, lenne hova -, maradhatsz.
Mamzi
2010. 04. 07.
16:45:08

Mage: Le lettem tiltva róla, cserébe kaptam 12 fűszernövényből készült, bio ételízesítőt. Jó szar.
Ivon
2010. 04. 07.
16:51:29

amikor kurvára szar passzban vagyok, minden pénzt megér egy szép üvegbe töltött fügés balzsamecet. olyan ez nekem, mint neked egy cipő, vagy mittudomén mivel jutalmazod magad.
nem hiszem, hogy azonos kategórián belül, olaj és olaj, vagy ecet és ecet között zongorázni lehet a különbséget.
egyik nyáron, falun, vettem házi sajtolású tökmagolajat, mennyei finom volt, de pár hónap alatt megavasodott, szóval többe került, mint a flancos.
a Vom Fass-ban szemezgetek egy ideje a pisztáciaolajjal, baromi drága. szerintem, ha a férjem így halad, elmegyek és veszek vagy fél litert. amitől teljesen kivagyok, az az, hogy senkinek, de senkinek nem jut eszébe a Vom Fass-ban ajándékot venni nekem.
Ivon
2010. 04. 07.
16:54:56

nem kell leveskocka, bio sem. sok sok zöldség kell és lesz íze a víznek.
Mamzi
2010. 04. 07.
17:00:12

Milyen zöldségek? Az előre összekészített leveszöldség összeállításon felül.
Mage
2010. 04. 07.
17:19:34

Mamzi: fűszerkeveréket sem használ, aki főzni szeretne, nem csak maszatolni. A hangsúly a keverék szón van.

A húslevesbe húson és zöldségen kívül csak bors kell, esetleg kevés sáfrány. Úgy értem, valódi. És kevés.

A leveszöldség-összeállításokba kerülnek a legkeserűbb répák, ezt remélem, tudod.
annafrank
2010. 04. 07.
17:30:51

Mage! Bízom benne, hogy volt, aki nevetett. Az intelligencia és a humor korrelál, már csak ezért is..."Humorban még van hova fejlődni"-ezt írtam, és bár rejtett alany van a mondatban, de ki lehet következtetni, hogy nem rám vonatkozik, hanem Rád, hiszen az előző mondatokat is Neked címeztem. Amúgy meg fejlődni mindenkinek van miben, és van hova.
A Kosztolányi idézet nem vicc, ez evidens, magyaráznom sem kell, hiszen te tudsz különbséget tenni, nem úgy, mint számos kommunikációs segélykiáltó ismerősöd...
Többiek:látom égető lett az ecet problémakör.Na,most kell az Ernyeit(vagy Mage-t?) megkérdezni hol veszi az ecetet (mármint, Bécsen belül hol)
Mamzi
2010. 04. 07.
17:33:06

Mage: Nekem alapvetően nincs problémám velük. A használatukkal gyorsan és egyszerűen kapok egy alapízt. Mivel csak kiegészítőnek használom, a többi fűszer mellé, így nem lesz egyenízű, amit főzök. Persze értem, hogy téged főként az egészségtelen összetevők zavarnak. Én a vizet is simán mikrózom.
Ettől függetlenül a húslevesnél szívesen kísérletezem.
Mage
2010. 04. 07.
17:45:49

annafrank: Kezdjük az alapoknál. Írásjelek után szóközt teszünk. Az a széles gomb, lent, felirat nélkül.

A Kosztolányi-idézetet minek szántad?
ReignOfdark
2010. 04. 07.
18:15:01

Nálam a húslevesben relatív sok gyömbér és a végén kakukkfű is van.

Fűszerkeverék meg ételkocka... amikor az ember olyat eszik, arra nem büszke. Van ilyen, mert ha éhen döglesz egy 10-12 órás meló után akkor... Megeszed, de nem vagy rá büszke. Legalábbis én.
mr.
2010. 04. 07.
19:09:10

- a rossz "szakács" mindent porból főz.
- a jó szakács érzi, hogy mennyit szabad ízesítőből belerakni az ételbe, hogy inkább használjon, mint ártson.
- a nagyon jó szakács nem használ ételízesítőt.
- a mesterszakács pedig képes a konyhájában annyira eldugni az ételízesítőt, hogy rajta kívül senki nem találja meg.

én is vegeta ellenes vagyok, de vannak konyhák, melyek ételízesítők nélkül nem léteznének. pl. az indiai vagy a kínai.

mindezen túl egy hegy tetején -10 fokban, három napi mászás után, isteni tud lenni egy forró vízben feloldott leveskocka. (tudom, itt nem kerülhet senki ilyen tragikus helyzetbe, mert nála a wi-fis laptopja és rendel donpepe pizzát a hegycsúcsra, melyet elfogyaszt a bőr aktatáskájában felcipelt ezüst étkészletével.)
Inkognito
2010. 04. 07.
19:24:53

annafrank, ez mi: "...hiszen te tudsz különbséget tenni, nem úgy, mint számos kommunikációs segélykiáltó ismerősöd..." ??? Sértegetés tán?
Nekem nem tetszik. Pedig erölködöm hogy szimpi legyél még innen a hegyről is (yeti sehol, de leveskockát hozhattam volna)
Inkognito
2010. 04. 07.
19:36:45

Főzés területén nekem a legmedöbbentőbb élményem az volt, mikor 19 évesen kiköltöztem németbe, elmentem vásárolni, és megakadt a szemem a krumplipüréporon. Vagy burgonyapor vagy mifene. Nem is értettem mit akarnak ezzel, persze most már nálunk is kapni, de akkor még nem volt ekkora térhódítása a zacskós cuccoknak itthon, főleg nem ennek. Csak tudnám, mi olyan komplikált egy krumplipüré elkészítésében?
Arról nem is beszélve, hogy kinnt a tojás sárgája nem sárga, inkább tört fehér, a liszt meg szürke. El tudjátok képzelni, milyen színe volt mondjuk a nokedlinek? Ahh... többet nem is mondok, mert csak szörnyülködnétek.
ReignOfdark
2010. 04. 07.
20:28:02

Folytasd csak, pont most költözöm ki nemsokára Németországba. Azért Charlottenburg szép? (A kastélypark klinikán fogok dolgozni.) Na jó, hagyjuk is.
Mage
2010. 04. 08.
00:09:14

Úgy látom, annafrank nem érte meg a háború végét.
Jerry1022
2010. 04. 08.
00:29:12

Mage, ez hozzád képest is morbid volt. Egyébiránt sajnálatos módon Hajós András gondolatmenetével kell egyetértenem: A hegy az jól van ahol van, meg a barlang is, legyen víz fölött vagy víz alatt. Az ember a városba esetleg falura való, ne bújkáljon vagy mászkáljon mindenfelé. Tartom is magam ehhez. (Kulináris dolgoban: nekem az olaj, olaj, az ecet ecet. Amúgy se érzek szagokat és ízeket kb két-három napja, azelőtt se nagyon hatott meg, ha a csirke szezám vagy mogyoróolajon volt megsütve, esetleg proli módon napraforgóolajon. Mint ahogy doszta mindegy az, hogy az ecet amit a babfőzelékbe csurgatok balzsemecet, bazsalikomecet, almaecet, 10%-os vagy 15%-os... stb e. A lényeg hogy ha enni akarok van mit. És kész. Most kérlek hurrogjatok le kisbaltával.)
mr.
2010. 04. 08.
03:17:48

Jerry: kisbalta nincs, de félve merem megkérdezni, hogy állsz a nőkkel?
mert ha a válaszod arra is az, hogy luk az luk, doszta mindegy, akkor egyből kibuggyanna belőlem a kérdés: minek is élsz? (nehogy komolyan vegyél)
Mage
2010. 04. 08.
05:16:14

Inkognito: a szépségért szenvedni kell, idáig oké. Ha valaki szép, miért szenved egy hegy tetején?
Inkognito
2010. 04. 08.
09:55:04

ReignOfdark nem tudom hogy szép-e, de ha minden jól megy, nemsokára én is kimegyek Berlinbe 2 hétre, összefuthatunk és mesélek a szörnyű ételekről. Vagy egy iszappakolásra meghívhatnál. Amúgy egyszer volt szerencsém 1 hónapot eltölteni egy németországi klinikán, olyan jó volt, haza sem akartam menni. Kicsit más az eü ott, mint nálunk.

Mage, én jól érzem itt magam, és innen fenntről mindent látok. Különben is, yetiről szeretnék képet készíteni Neked, őt várom. Ugye szeretnéd még?
(a szépséget nem csak elérni, hanem megtartani is kell)
annafrank
2010. 04. 08.
10:50:00

annafrank él és virul, sőt nem is tudja, hogy hol kezdje...talán az alapoknál... Megtaláltam a szóközt (éljen!), és próbálok átsiklani a kötözködős megjegyzésen, nem kioktatni senkit nyelvhelyesség, helyesírás, mondatok logikus felépítése tekintetében, mert hiszem, hogy egy szóköz hiánya, vagy egy nem teljesen makulátlan mondat nem gátolhatja a megértést, ha egyébként a szándék megvan. Márpedig gondolom megvan.

Inkognito: "...hiszen te tudsz különbséget tenni, nem úgy, mint számos kommunikációs segélykiáltó ismerősöd..." - megelőlegeztem Mage-nak, hogy van humorérzéke, akár annyi is, hogy ne kerüljön közös platformra, azokkal az általa ismert emberekkel, akik összetévesztik a bunkóságot és a humort. Saját bevallása szerint sok ilyen van körülötte.

Leveskocka, ételízesítő...Elhatárolódom a konyhasznobizmustól! Döntse el mindenki maga, hogy az hol kezdődik. Nálam Ernyei Béla és a bécsi ecet esete már annak számít.
Inkognito
2010. 04. 08.
11:05:18

mr. a luk az lyuk. Vagy mindkettő helyes?

Jerry, leegyszerüsítve a dolgot, tényleg örülni kell annak, hogy van mit enni. De. Amíg van rá lehetőség, hogy megválogassuk mit is szeretnénk a szánkba helyezni, (nem félreérteni), addig tegyük meg.
ReignOfdark
2010. 04. 08.
11:52:22

Inkognito: iszappakolást nem kapsz, de gyógymasszőr létemre masszázst esetleg, bár ott állítólag az APEH megfelelője is rendesen működik. Oda nem akarsz te kerülni, ahol én fogok dolgozni: csupa csúnya betegség, nem a szénanátha szint. Amúgy simán összefuthatunk, az S-Bahn Westendnél fogok lakni.

MINDEN értelemben meg kell válogatni, mit raksz a szádba.
Mage
2010. 04. 08.
13:48:36

annafrank: A Kosztolányi-idézetet minek szántad?
annafrank
2010. 04. 08.
14:09:18

Mage: gondolatébresztésnek szántam,a mélységgel (merülés)kapcsolatban ez jutott eszembe, és ezzel kívántam debütálni itt a blogon. Ide az van írva (bal oldalon), hogy "Bölcsesség:", én ezt a gondolatot adom neked és társaidnak, fogyasszátok egészséggel!
mr.
2010. 04. 08.
14:11:44

Inkognito: a tudomány mai állása szerint a depalatalizáció (j-zés, lágyítás megszüntetése), különösen ha szóközi, leginkább csak helyi tájnyelvekben elfogadott, pl. a nyugat-magyarországi tájszólásban, az irodalmi nyelvben nem. akad azonban két jól ismert kivétel, ami mára beépült a szépirodalomba, és elfogadott írásos formában is. az egyik a lány (eredetileg: lyány), a másik meg a luk (eredetileg lyuk, azt megelőzően, főleg keleten: juk).
Mage
2010. 04. 08.
14:37:31

annafrank: Pontosan milyen gondolatot szerettél volna ébreszteni vele?
Inkognito
2010. 04. 08.
14:53:12

ReignOfdark, ha meggyőzödtem róla, hogy nem vagy titokban baltás gyilkos, egy masszázsra örömmel befizetek annak reményében, hogy nem ragadós a nem szénanátha szintű betegségben szenvedők tartózkodási helye.

mr., akkor most már ezt is tud-juk. Köszönöm kimerítő válaszodat. Ha helyesírási versenyre mennék, akkor nem járna pontlevonás a lukért, lyányért, ugye?
annafrank
2010. 04. 08.
15:15:22

Megmondom őszintén, hogy mi történt, és hogyan került az idézet a kommentbe, mert látom nem nyugszol. Amikor regisztráltam, hogy hozzászólhassak, a "Bölcsesség"- re azt gondoltam, hogy ez valami beugró lesz, és aztán jön a komment. De nem. Így lett Kosztolányiból hozzászólás, és örömmel tapasztalom, hogy ez az idézet még ide is passzol. Persze leginkább az előző bejegyzésedről jutott eszembe. Nem tudom érthető-e, vagy igényel-e további "szádbarágást".
Mage
2010. 04. 08.
15:26:01

Ha a "szájbarágás" szó alatt azt érted, hogy egy nagyon egyszerű kérdésre képtelen vagy válaszolni, akkor igen.

A kérdés, még egyszer: "Pontosan milyen gondolatot szerettél volna ébreszteni vele?".
Inkognito
2010. 04. 08.
15:31:11

annafrank vs. Mage
Muncika
2010. 04. 08.
15:36:27

Már fentem a kést, de úgy tűnik, itt önskalpolás lesz.
annafrank
2010. 04. 08.
15:52:27

"Mitgondoltaköltőamikoreztírta?"-isten nyugosztalja Mohácsit és az verselemzést...
Továbbá. Szeretnélek önálló gondolkodásra késztetni,nem csak Téged, a híveidet is. Nem lehet mindent készen kapni, van amiért meg kell dolgozni, így az értelmezésért is. Maga a lényeg veszne el, ha én megmondanám Neked, hogy mit gondolj.
Mindazonáltal. Arra kérek mindenkit próbálja megőrizni a nyugalmát és a lélekjelenlétét! Skalpolás nem lesz, önskalpolás pláne
Panna
2010. 04. 08.
16:13:35

annafrank: csak egy apróság: "Az intelligencia és a humor korrelál, már csak ezért is..." - szeretném megjegyezni, hogy ez nincs így. nagyon sok magas iqval rendelkező ember humortalan, de, hogy átevezzek a következő témámra: sótlan.
szóval főzéssel kapcsolatban én a vízzel kezdeném, a csapvíz a legtöbb belvárosi kerületben (már ahol laktam eddig, persze) ocsmány, úgyhogy épp most fogok kipróbálni egy ilyet: link
ha beválik nincs több ásványvíz vásárlás, palacktaposás, stb.
Mage
2010. 04. 08.
16:13:45

Természetesen van véleményem az idézetről. Pontosan ezért, a legnagyobb jóindulatal irántad kérdeztem, hogy milyen gondolatot szerettél volna ébreszteni. Mivel látom, hogy ki akarsz bújni a válasz alól, átfogalmazom a kérdést: Benned milyen gondolatot ébresztett ez az idézet?
Inkognito
2010. 04. 08.
16:20:10

(én közben számolom a helyesírási hibákat)
Mage, ne felejts el minden betűt lenyomni amit gondolsz
annafrank: már megint az a fránya betüköz
Mage
2010. 04. 08.
16:24:12

Telefonról írok, thx.
annafrank
2010. 04. 08.
16:26:28

szóközre gondolsz? 1-0
Inkognito
2010. 04. 08.
16:32:14

annafrank, igen, még jó hogy gondolatolvasó is vagy.
nem velem vagy ringben
annafrank
2010. 04. 08.
17:47:08

Rossz a kérdés, Mage! Máshonnan közelítsd meg, ha így kérdezel az gombhoz a kabátot effektus. Ha jön a jó kérdés, lesz válasz is, bár mostmár tartok tőle, hogy túldimenzionálod.
Inkognito: jól fogalmaztál, gondolatolvasó IS vagyok. A Te helyesírási hibáid is ér számolni? Vagy téged csak a Magyar Ökölvívó Szövetség ellenőrizhet?
Inkognito
2010. 04. 08.
18:06:53

annafrank, nem ragoznám, hogy az IS alatt miket gondoltam...ezek szerint még sem vagy olyan jó ebben.

Persze, nyugodtan számolgasd csak ha az neked örömet okoz és kielégíti a szabadidős tevékenység fogalmát. Kezdheted a tavalyi kommentekkel, hajrá, csak ügyesen, mert leellenőrzöm hogy mind megtaláltad-e.

"Az intelligencia és a humor korrelál" - na itt buktál el.
ReignOfdark
2010. 04. 08.
18:30:16

Inkognito: gyilkos talán nem. Talán. (Halt már meg ember a kezeim között.) Ha főzöl valami finomat vagy hozol pár üveg jobb sört, akkor egálban vagyunk. Majd csapass valami elérhetőséget.

annafrank: Dvorak IX. szimfóniájának 4. tételére, annak is az elejére emlékeztetsz. Valami nagyot mintáztak rólad, azt hiszem, Rodin volt.
mr.
2010. 04. 08.
19:00:16

Inkognito: egy elsősorban liberálisok által írt/látogatott blogon nem érzed a nyelvtan-náci felbukkanását már eleve ringbeszállásnak?
Sandy
2010. 04. 08.
19:02:25

Ebbe a kicsit rosszízű vitába nem folynék bele, de a magam részéről nem tartom különösebben intelligens embernek azt, akinek nincs humorérzéke, produkáljon bármilyen magas IQ-pontszámot.
Jerry1022
2010. 04. 08.
19:21:12

Én meg kikérem magamnak az önálló gondolkodástól való jogom képletes megfosztását. vagy mit. Én gondolkodok önnálóan, nem kell egy ilyen önjelőlt, na-én-megmutatom-ki-a-műveltebb-ember aki lengeti a zászlót, hogy mostantól szabad az önálló gondolkodás vagy sem. Hmpf.
Mage
2010. 04. 08.
20:25:38

annafrank: Egész biztos vagy abban, hogy nem akarod elmondani, milyen gondolatot ébresztett benned, mielőtt elmondom, hogy bennem milyet?
annafrank
2010. 04. 09.
11:34:39

Pálinkás jó reggelt a kommunának! Nyilván hiányoltatok...
Inkognito: az intelligencába nálam az érzelmi intelligencia is beletartozik, sőt...Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb része - ahogyan azt nyilván te is beláthatod - a humor. Minimum az, hogy valaki értse a humort, ha szereti az se baj, de az már egy magasabb szint. Ide sorolhatjuk még, a már Mage által említett képességet, hogy meg tudjam különböztetni a humort a bunkóságtól. Dióhéjban így függ össze a humor és az intelligencia Ha valami nem világos fordulj hozzám bizalommal!
Mr.: a nyelvtan-nácit gondolom Inkognitora értetted, aki elsőként jelentkezett lelkesen a hibaszámlálói posztra. Mondjuk a nyelvtan-náci kicsit erős kifejezés, de egyetértek abban, hogy ez nem szint.
Végül, de nem utolsósorban, Mage: kicsit fenyegető volt a kérdés hangulata, de a válaszom így is egy egyértelmű IGEN!
Ja, és ReginOfdark: köszönöm az észrevételt, hízelgő.
Koppány
2010. 04. 09.
12:36:15

Igen Tisztelt Esküdtszék!

Komoly késztetést érzek védelmére kelni 'annafrank' kommentárnak, kiváltképp Mage különösen szatirikus, már-már csernusi kelléktárból építkező provokatív kérdéseivel szemben. Arról már nem is beszélve, hogy maga a házigazda sem él a spoilerezéssel, mikor már jócskán átcsúszott e korántsem épületessé redukálódott vita egy teljesen más témakörbe.
Ki kell emeljem ugyanakkor elismerésképp a még próbálkozó kommenteket, amelyek igyekeznek felvenni az egyre messzebbre elmaradozó fonálvéget.

Tabula rasa-t hírdetek, vissza a posthoz!
Inkognito
2010. 04. 09.
12:42:35

ReignOfdark nagyon sajnálom, biztos felkavaró élmény volt. Sör oké, de nagyon képlékeny a dolog, semmi konkrétat nem tudok még.

mr. ez egy nagyon kemény jelző volt, nem is esik túl jól. Költői kérdésnek titulálom. De jó lenne különbséget tenni a csipkelődés és a megbántás közt.
mr.
2010. 04. 09.
13:53:26

Inkognito: jó helyesírókat, mint amilyen a topicgazda, interneten cseszegetni vesszőhibákért túlmutat a csipkelődésen, és nem túl elegáns. főleg olyan postok környékén, ami az eleganciáról szól. a nyelvtan-náci az internetek eléggé elfogadott és közismert kifejezés a jelenségre (sokan nyíltan hirdetik magukról, hogy azok) és közel sem olyan erős vagy pejoratív mint az a szóösszetétel második szavából adódna. súlyában kb. a geekkel egyenértékű.


annafrank: nekem tetszett az antréd. még nevettem is rajta. ne rontsd el a jégkocka receptjének folyamatos magyarázgatásával.
Inkognito
2010. 04. 09.
14:20:32

mr. akkor szeretném tisztázni, hogy az a kommentem egy ártatlan, lehelletnyi scherz volt, szinte zárójeles megjegyzés, nem is értem hogy miért kell rajta ennyit lovagolni. Komolyan nem értem.
A topicgazdát nem a vesszőkért és nem cseszegettem (ez egy ronda szó), de ő ismer annyira hogy tudja sosem tennék ilyet vele. Igen, ha a telefonjáról ír, kihagy betüket, ezt tudom, de hogy akkor pont onnan írt, nem tudhattam.
A kifejezés továbbra is durva számomra, tökmindegy mennyire elfogadott.

Dr. annafrank majd egyeztessünk időpontot konzultációra, nagyon kedves tőled.
Mage
2010. 04. 09.
19:45:07

annafrank: Mindent, de tényleg mindent elkövettem, hogy az alábbiakat ne kelljen elolvasnod. Legalább öt esélyt adtam arra, hogy kimagyarázd az első két kommentedet. Nem éltél velük.

Akkor most elmondom, milyen gondolatokat ébresztettél bennem.

Te olyan nő vagy, akit észre sem veszek az utcán. Akin jó esetben átnézek. Rossz esetben intő példaként használlak. A külsődről nem tudom, milyen. A nőiességeddel bizonyára hadilábon állsz, ahogyan az öltözködéssel is.

Ami önmagában nem lenne baj. Csakhogy írtál is.

Azok az emberek szoktak a sekélységgel és hígsággal előhozakodni minden olyan esetben, ahol az a téma, hogy milyen vizuális ingerekkel jutalmazzuk vagy büntetjük a világot, akik az utóbbiban jeleskednek. És akik szeretnék elhinni, hogy a forma és a tartalom ugyanannak a számegyenesnek a két végpontján helyezkedik el, tehát, aki szép, az nem lehet okos - illetve tartalmas -, ellenben ők azért néznek ki szerencsétlenül, mert odabent, a mélyben szikrázó kincseket őriznek.

Ezekről a szellemi kincsekről annyit, hogy mind a grafit, mind a gyémánt tiszta, elemi szén. Az a különbség köztük, hogy az egyik pár millió évvel többet fejlődött. És a gyémántot aranyba szokás foglalni, a grafitot csőceruzába, ha érted, mire gondolok.

Szóval sértve érezted magad - érthetően -, amire szokás szerint próbáltál beszólni. A "szokás szerint" alatt azt értem, hogy láthatóan frusztrált vagy az intellektusodat illetően is - tudod, belső érték -, mert akinek egészséges szellemi önbizalma van, az képes érvelni, és vállalni az állításait, mert nem fél attól, hogy nincsen igaza, ugyanis ettől nem dől össze a világ. Az olyan ember fél ettől, aki rendre alul marad. Ezért is próbálsz folyamatosan fölényeskedni ("szádba rágom", "biztos te is érted").

Engem nem zavar, hogy be akartál szólni, sőt, szeretem a fölényes nőt, ha emellett okos. Sajnos te igen ostoba metódust választottál. Az ostobát azért írom, hogy el tudjam kerülni azt a jelzőt: primitív. A "választás" szót viszont mégiscsak erősnek érzem ebben a kontextusban, mert nem hiszem, hogy választási lehetőséggel, tehát eszköztárral rendelkezel.

Miután kérdeztem, hogy mit szeretnél mondani, próbáltad tagadni a nyilvánvalót, amivel beállsz azok sorába, akik egyedül úgy mernek játszani, hogy megpróbálják pofán dobni a másikat, és már szaladnak is el.

Mindezt azzal tetézted, hogy azt hitted, a "bölcsesség" mezőbe idézetet kell írni. Gratulálok, ha másban nem is, ebben első vagy itt.

És ami igazán súlyossá teszi a történetet, az a látható tény, hogy ezzel itt debütálni szerettél volna, nem csak otthagyni a nyomodat, mint tegnap a kabátomon egy gyomorbajos, belvárosi galamb.

(Neki sem sikerült.)

Most, hogy ezek a jó kis gondolatok felébredtek bennem, annyit szeretnék még mondani neked, hogy Isten hozott a blogomon.

Jerry1022
2010. 04. 09.
20:17:56

Salto mortale
Mage
2010. 04. 09.
20:19:31

Nem kell leesni.
Miss Fitzpatrick
2010. 04. 09.
22:36:04

A hegymászók védelmében egy kicsit visszatérnék az eredeti témához (bár nem értünk egyet mindenben, de tény, hogy érdekes beszélgetések zajlanak itt).

Hogy miért is mászik valaki hegyre? Ugyan én még sziklát/hegyet nem másztam, de mászófalra viszonylag gyakran jártam régebben, és nagyon hatékony, ráadásul izgalmas fajtája a testmozgásnak, minden porcikádat használni kell, dinamikus, aktív mozgás, ráadásul nyújt is - a teremben pedig jó a hangulat. Ha mindehhez még hozzáveszem, hogy lehet ezt kint a szabadban is, napsütésben, akkor el tudom képzelni, hogy valaki ezt szeretheti.

Egyébként az én hobbim sem veszélytelen - siklóernyőzöm -, és egyszer sem jutott még eszembe, hogy mindezt azért tenném, mert szeretem a veszélyt, vagy az adrenalint. Gyerekkorom óta vágyom arra, hogy repülhessek, szerencsére megtaláltam a repülés nekem való formáját, amit 7 éve űzök balesetmentesen (igaz, vészhelyzetem már volt pár). Az az érzés, amit közben átélek, annyira kivételes és fantasztikus, hogy hajlandó vagyok érte kockáztatni, és ezzel talán a hegymászók is így lehetnek. Egyébként nekem meggyőződésem, hogy komoly felkészüléssel és főleg önkontrollal meg lehet előzni a baleseteket, bár az tény, hogy a hegymászás esetében jóval több az időjárásból adódó kiszámíthatatlan tényező, hisz ők napokat, heteket töltenek a hegyen, míg mi maximum órákat a levegőben. Mégis úgy gondolom, hogy a sport szeretete lehet olyan erős az emberben, hogy azért az átlagosnál nagyobb áldozatokat is képes meghozni.

A természethez fűződő viszonyról - azon sportok űzői, akik ki vannak szolgáltatva az időjárás szeszélyeinek, sokkal jobban megtanulják tisztelni, mint akik a széllel csak a házak közt sétálva találkoznak. Repülés közben minden porcikámmal a levegőre figyelek, teljesen rá vagyok hangolódva, startolás előtt pedig semmi másra nem koncentrálok, mint hogy hogyan mozognak a fák, a levelek, a fűszálak, mi történik a levegőben - ez pedig egy sokkal mélyebb kapcsolatot hoz létre a külvilággal, megtanulsz olyan dolgokra is figyelni, amikre korábban sose; és itt megint csak úgy gondolom, hogy a hegymászók hasonlóan lehetnek ezzel.

Mellesleg az efféle sportok nagyon jó tanítómesterek is, kitartásra, odafigyelésre, határozottságra és mindenekelőtt türelemre tanítanak, ami az élet minden más területén is nagyon jól jön.

Mindezt csak azért írtam le, hogy a "másik oldal" hozzáállását is érzékeltessem picit.
Mage
2010. 04. 09.
22:54:24

A falmászás (és az ehhez hasonló sziklamászás) egészen más, mint a hegymászás. Felmerült bennem, hogy végig hegymászást írjak, eredetileg így tettem, az viszont az információ kárára ment. Elvette a hegy élét.

Az, hogy valaki odamegy egy terembe, felmászik a falra, vagy kimegy a szabadba, és fél délutánt sziklamászással tölt, mert szereti az ilyen féle kihívást, teljesen normális.

A sport szükséges rossz. Gondolkodó ember számára borzalmas tevékenység. Űzzük, mert a testünknek szüksége van rá. Érthető, hogy az ember fel szeretné dobni valamivel. A sziklamászás vagy a küzdősport érdekesebb, mint féleszű egerek módjára futkorászni.

Az a nem normális, ahonnan estére nem érsz haza.

Azért nem mész haza, mert nem érzed jól magad otthon.

És hol van az igazi otthonod? A saját bőrödben.

Erre már Pascal rájött, nem az enyém az érdem.
mr.
2010. 04. 10.
01:04:48

Miss Fitzpatrick: ha siklóernyőzől, akkor azért picit te is mászol hegyet, nem?
Miss Fitzpatrick
2010. 04. 10.
01:10:55

a párszáz méteres magyar "hegyekre" való izzadságos felgebeszkedést zsákkal a hátamon nem sorolom abba a kategóriába, amit a "hivatásos" hegymászók űznek :)

de oké, egy picit azért én is mászok hegyet.
mr.
2010. 04. 10.
01:27:18

én sem vagyok hivatásos hegymászó. csak a környező hegyekre megyek néha-néha, kényelmes öreguras tempóban, 1-2 napos túrára. a mont blancnál magasabb hegyen még életemben nem jártam. de azért merem állítani, hogy a kétágúra felszaladni egy augusztusi délutánon 30 fokban, a harmadszori leszopódás után, látva, hogy rajtad kívül mindenki már +50-en teker, szerintem simán belefél a pici hegymászás fogalmába.
Miss Fitzpatrick
2010. 04. 10.
02:19:29

nocsak :)...
Inkognito
2010. 04. 10.
13:48:02

Mage, én szeretnék a sport illetve a futás pártjára állni. Gyerekkorom óta sportolok, torna, jazz balett, úszás, vívás, kosárlabda állnak már mögöttem, és több mint 14 éve rendszeresen futok hosszabb, rövidebb távokat. Még soha egy sportnál nem éreztem ezt a fajta megnyugvást, kikapcsolódást, belső békét. Attól eltekintve, hogy fizikailag szinte minden testrészemet karban tartja, hihetetlen jól lehet közben gondolkozni. Én sosem viszek magammal se telefont, se zenét, se egyéb kütyüt. Csak (úgymond) magammal beszélgetek közben. Eredményesen. (Meg időnként levezetek párbeszédek, amiket az életben valószínű sosem tennék meg.) Ezen kívül lelkileg is rendben tart. Ennél többet nem is nyújthatna egy sportág. Biztos ezért érzem magam olyan jól itthon.
Persze, kinek a pap, kinek a papné.

Miss Fitzpatrick, a siklóernyőzés nagyon izgalmasan hangzik, vagy inkább félelmetesen. Ha le tudnám győzni a félelmemet, biztosan kipróbálnám.
Van még egy sport, ami izgatja a fantáziámat, a bázisugrás. Vagy nevezzük halálugrásnak?
Mage
2010. 04. 10.
14:05:20

A futás árt a mellnek és a térdnek is.

Így kell tornázni: link
mr.
2010. 04. 10.
14:13:30

Inkognito: én világ életemben utáltam futni, pedig minden sporthoz kötelező volt, amit műveltem. most sem rajongok érte, de ha valami problémát meg kell oldani a munkámban és elfogy minden ötletem, akkor elmegyek futni. szinte mindig segít.
ha bázisugrani akarsz, akkor nem árt, ha izgatja a fantáziád az ejtőernyőzés is, mert a base jumpingot legalább 5-15 év ejtőernyőzésnek kell megelőznie.
halálugrásnak a velvetes és blikkes "újságírók" nevezik. ha nem tartozol közibük, ne nevezd annak. nem azért ugrik le onnan az ember, hogy meghaljon.
Mage
2010. 04. 10.
14:18:01

"ha valami problémát meg kell oldani a munkámban és elfogy minden ötletem, akkor elmegyek futni."

Egyszerűbb lenne az életed, ha elmentenéd a mobil- és a bankszámlaszámomat.
Inkognito
2010. 04. 10.
15:31:46

Mage,
mell: sportmelltartó
térd: futócipő vagy rekortán

Amúgy a melltartót szívesen figyelmébe ajánlanám egyes nőegyedeknek, mert tegnap olyat láttam, hogy menten rosszullettem. A gravitáció hihetetlen erejével szembesülhetünk amint lekerülnek a nagykabátok.

mr. nekem sem volt a kedvencem a futás, a suliban mindig én voltam a sereghajtó. Igen, problémamegoldásnak is kiváló.

Nem nevezem annak, azért is kérdésként vetettem fel, de meglepődtem hogy tényleg ilyen sok idő kell a felkészülésére. Akkor neki kéne állnom a gyakorlásnak mielőtt nagymamakorba kerülök.



Inkognito
2010. 04. 10.
15:33:44

Mage, linkelni csak akkor tudok ha regisztrálok?
Mage
2010. 04. 10.
15:48:12

A sportmelltartó sem redukálja nullára a futás káros hatásait. A fizika törvényei (tehetetlenség, mozgási energia) akkor is hatnak a szövetekre - nyújtják a bőrt -, ha sportmelltartót veszel fel. Igaz, kevésbé. És még ott a fogyás is.

A két leghatékonyabb mellfogyasztó technika: a futás és a bikram jóga. Aki kés nélkül szeretne magának kisebb melleket, ezt a kettőt ajánlom. A bikram a gyorsabb, de futással is szépen le lehet dolgozni egy év alatt egy egész kosárméretet.

Hajrá.
Mage
2010. 04. 10.
15:48:39

Linkelni úgy tudsz, hogy ide másolod az urlt. A többit bízd rá.
Inkognito
2010. 04. 10.
16:19:04

Köszönöm. Most nem akarom egyiket sem.
Mage
2010. 04. 10.
17:54:11

Mész futni?
Sandy
2010. 04. 10.
18:19:59

Igen, 1 óra múlva. 35 éve futok, ami még hátra van már nem akarom enélkül leélni. A térdem 29 éve akarták megműteni, amikor kifordult és mentő vitt el egy focimeccsről. Azóta sok ezer km-t lefutottam felelőtlenül, egyre felelőtlenebbül.
Mage
2010. 04. 10.
18:46:20

Sandy: a genetika és a testalkat rengeteget számít ebben a kérdésben is. Ez az, amit előre nem lehet tudni.

Dohányzással is lehet élni 100 évig, csak nem mindenkinek sikerül.

Aztán az se mindegy, hogy az utolsó tíz év hogyan telik.
Sandy
2010. 04. 10.
19:00:50

Nem vagyok benne biztos, hogy a mostani gyógyszer-vizsgálati csoportba bekerültem volna, ha nem futok rendszeresen. A főorvos asszony szerint mint a hímes tojásra úgy kell vigyázniuk rám, mert ebben az 50 év körüli korcsoportban nagyon ritka, akinek ilyen eredményei vannak. Tökéletes szív, vérkép, vérnyomás, testtömegindex, stb. Ha még adsz nekem 10 évet, akkor nagyon hálás vagyok érte.
Inkognito
2010. 04. 10.
19:02:52

Igen, most értem vissza. Küzdöttem a széllel.

Sandy, de jó ezt hallani. Szép. Mennyit szoktál és milyen gyakran?
Mage
2010. 04. 10.
19:12:27

Sandy, eszembe sem jutna sem neked, sem másnak megtippelni, hány évet él. Ez olyan téma, amivel nem viccelek.

Én például legalább 120 évig szeretnék élni. Negyven körül tervezem abbahagyni az öregedést, hogy végig jól érezzem magam.

Tehát az utolsó tízről beszéltem, amiről nem tudjuk, mikor kezdődik el. Azt tudjuk, hogy a vége felé válik visszatérő témává a csípő- és a térdízület.

Mage
2010. 04. 10.
19:15:11

"Sandy, de jó ezt hallani. Szép. Mennyit szoktál és milyen gyakran?"

Gondolom, attól függ, épp melyik szívgyógyszert tesztelik.
Inkognito
2010. 04. 10.
19:29:51

"Negyven körül tervezem abbahagyni az öregedést, hogy végig jól érezzem magam."

Sajnos ez sem garancia. Kihagytad a számításból, hogy attól eltekintve, hogy öregedsz és ezzel bizonyos kellemetlenségek járnak, még sokminden más is érhet, amit nem fogsz tudni kiküszöbölni, mint ahogy most fiatalon sem.
Mage
2010. 04. 10.
19:35:38

Mondd, ha végül tényleg nem megyek fel a hegyre, egyszer majd azért lejössz?
Sandy
2010. 04. 10.
19:58:12

Kedves Inkognito, eddig heti kétszer kb 7 km. De most a többi napon is egy átmozgató 2 km-t be akarok vezetni. Gyakorlatilag minden mozgás nélkül ülök és programozok napi 10-12 órát, ehhez kevésnek érzem a mostanit. Tájékozódási futó (tájfutó) voltam, ott szerettem meg a futást. És életem olyan szakaszában vagyok, amikor sok mindent rendbe kell tennem magamban, ehhez a futást, mint más is írta, kiváló alkalomnak tartom.
Sandy
2010. 04. 10.
19:59:10

Mage, az tavaly előtt volt. Most cukorbeteg voltam. Azon a futás nem segít, amennyire tudom.
Inkognito
2010. 04. 10.
20:03:34

Először megkérnélek, gyere fel értem. Megmutatnám, milyen szép itt fennt, és mint látod, mobilnet is van. Főztem kőlevest is, nagyon jól sikerült.

Ha azt mondanád, lehet, maradnék még egy kicsit és várnálak.

Ha letelik a kicsi, és mégsem jönnél, akkor meg minek menjek le.
Jerry1022
2010. 04. 10.
21:10:44

Ahogy orvostan-hallgató ismerősöm mondta: Úgy veszed észre magadon, hogy öreg vagy, hogy reggelente más testrészed hajlékony, és más merev, mint életed hajnalán. Illetve vissza-vissza térő szállóigéje: A hosszú élet titka a folyamatos légzés.

Én személy szerint a 'tai-chi'-ra esküszök.
Mage
2010. 04. 10.
23:41:25

Az idős ember ismertetői: kemény haj, puha köröm.

Jó orvos lehet.
Jerry1022
2010. 04. 11.
00:53:42

Nem egészen, de majdnem. Cizellálj még rajta.
Mage
2010. 04. 12.
02:29:33

Inkognito: Én a helyedben azért csak lejönnék, mert mi van, ha amíg rám vársz, jön a yeti, és megb(ámul)?

És már csak azért is lejöhetnél, mert én itt vagyok lent. De ha neked jobb ott fönt a yetiveszélyben ülni, én le nem vonszollak.
Inkognito
2010. 04. 12.
09:46:33

Mage, vonszolásról szó sem lehet.

Yetivel már a második napon szövetséget kötöttünk. Ágy hiányában alhatok a meleg és szőrös mellkasán. Egyébként egy zuzmóba szerelmes. Mondtam neki, hogy egy zuzmóba nem lehet szerelmes, de hajthatatlan. Nem akarom elvenni az álmait.

Egyébként tudom hogy nem bírsz feljönni a hegyre, csak azért mondod, túl magasan van. Nem baj, senki sem tökéletes.
Inkognito
2010. 04. 12.
10:02:59

Látod hogy az időpont nem stimmel a kommenteknél? Nem állt át? Mármint én 7:46-kor még sminkben voltam.
Sandy
2010. 04. 12.
10:31:12

Amikor utoljára láttam a jetit, akkor a kakaós tekercset nagyon szerette, szerintem azzal le lehet kenyerezni, és akkor nem b+ senkit.
Inkognito
2010. 04. 12.
10:46:55

Sandy esőben is mész futni? És hóban?

A kakaós tekercs alatt a kakaóscsigát érted?
Jerry1022
2010. 04. 12.
10:48:59

Sandy, a Pandacsöki jeti nem hegyi jeti.
Sandy
2010. 04. 12.
11:33:53

Jeti egyfajta van, és punktum.
Sandy
2010. 04. 12.
11:37:27

Inkognito, az esőben futásnál kevés nagyobb örömöt nyújt nekem az élet. Tudod, a tájfutók esőben, sárban futnak, hozzászoktam. A hóval sincs baj, csak nem látszik hogy mi van alatta, és a térdem nagyon érzékeny az oldalirányú elmozdulásokra, így hóban nagyon óvatosan és lassan futok.
A kakaós tekercs az pedig kakaós tekercs, pont úgy, ahogy a jeti szereti.
Inkognito
2010. 04. 12.
11:43:42

Jerry, az Boborján.

Sandy, az én yetim tök vega, olyat sem eszik amiben tejtermék található. Csak legelészik.
Jerry1022
2010. 04. 12.
11:50:11

Inkognito: link

Boborján a jeti.
Mage
2010. 04. 12.
12:22:15

Inkognito: A helyedben én nem feltétlenül bíznék ebben a zuzmós fogamzásgátló módszerben.

Nem tudom, a yetinél hogy van ez, de az ember nem mindig azt b(ámulja) meg, akibe szerelmes.

Hanem azt, aki ott van.
Inkognito
2010. 04. 12.
13:37:56

Jerry. Nem. Boborján nem A jeti.

Mage, azt hiszem, mindenféleképpen jó, hogy nem vagy a helyemben.
Jerry1022
2010. 04. 14.
13:43:21

Inkognito: De. Boborján a jeti. Megmondta a Besenyő Pista bácsi is.

=> Regisztrálni jó <=