you are alone :: 2011. november 09., szerda, 00:24:56 :: 6 komment
art politics

Van abban valami egészen rémisztő, hogy nemzedékek óta olyan emberek oktatják az iskolában a gyerekeket, akik hajlandóak annyi pénzért dolgozni, amennyit ezért adunk nekik.

Persze lehet, hogy nem ez a megoldás, egyszerűen csak elveszítette mindenét az ország az agypókeren.

Íme a festmények, amelyeket  a kormány rendelt meg 20 millió forintért. Ezek a képek fogják díszíteni a 2012-es alkotmány díszkiadását, és kiállításra kerülnek a Nemzeti Múzeumban is.

 

Hit kontra valóság: az Andrássy úti, képzelt kazamaták világa. A földön fekvő alak hiába próbált kijutni, nyakát törte a fekete állólámpán, amelyet a gonosz rezsim további akadályként helyezett el az egyébként is függőleges lépcső tövében.

Az elektromos főzőlapok fölött, a fal előtt fél méterre lebeg egy Rákosiról készült hologram. Ahogyan az egész XX. századot, úgy a 3D mozit is a magyarok találták fel.

 

 

 

Vörös hajú, Kerényi Imre-arcú Madonna a bombák tüzétől olvadozó téglafal (pokol) tövében. Mint látható, a második világháborút három kicsi Jézus sem tudta volna megakadályozni, nem hogy egy, amennyi a valóságban jutott az emberiségnek.

Madonna lába előtt a csatornában a perspektivikus és az izometrikus ábrázolás közötti feloldhatatlan ellentmondásba belecsavarodott testű alkotói önkép hever, hasán (hátán?) az képért kapott 1,6 millió forintot tartalmazó, ötdimenziós Nokiásdoboz.

 

 

 

A kép a világhírű magyar rákkutatás előtt tiszteleg. A fehér sisakos orvosrendőr csontvelőmintát vesz a teljesen fehér - leukémiás - nő szegycsontjából egy három méter hosszú injekciós tű segítségével. A jobb felső sarok jelentése: adj vért! A fehér rács mögött az alternatív (kínai) orvoslást jelképező sárkány a sötétség birodalmából kilépve és a hosszú tűt látva akkupunktúrás kezelést javasol, majd sértődötten hátat fordít a fejlett nyugati orvoslásnak. Az október végén virágzó tulipán várható sorsa utal Magyarország harcára a génmódosított növények ellen.

A mű kerete az alkotás szemlélőjében okozott mentális és fizikai elváltozásokat, illetve a külpolitikánk várható következményeit vetíti előre.

A kép alternatív értelmezése, hogy a 2006-os rendőri beavatkozás nem felülről vezérelt, nem előre tervezett, hanem szúrópróbaszerű közúti ellenőrzés volt.

 

 

 

Orbán Viktor (jobboldalt, közép magasságban, fekete-fehér ruhában a daru alatt) és a nép viszonya. Viktor beszél, az emberekre egy pálinkáskancsó árnyéka vetül (középen, az oszlop alatt). Ez a húsz éve tartó hülyítés első állomása volt, még árpád-sávos zászlók nélkül.

A kommunisták vörös egén sárga keselyűk (liberális zsidók) kőröznek. A leendő miniszterelnök feje fölötti reflektor fehér fénye, mint demoklész kardja, mint kerub pallosa, várja, hogy lendülhessen, egyszerű alcímet adva a képnek: az elszalasztott alkalom.

 

 

 

Hitler Miklós, a modern magyar mondavilág legendás hőse lóháton vágtat a sínek között a zsidókat szállító vonat után, hogy megmentse minél többüket. Útját állja egy homorú borotválkozótükör, illetve az abban látható, feje tetejére állított, torz nemzeti önkép.

Hátulról egy fekete és egy fehér ruhából előbúvó kéz próbálja vörös fogselyemmel tisztítani az ellentengertábornagy lovának fogait. Hiába fárad, nem azt fogják nézni odakint.

 

 

 

Ez a kép jól illusztrálja, milyen lett volna az első világháború, ha klórgáz helyett LSD-vel, vér helyett málnaszörpbe szórt robbanócukorral, lovak helyett Én Kicsi Póniaimmal vívják. A repülő lovashuszár (jobb fent), és az alatta jógázó huszár ékes bizonyítékai annak, hogy a történészek többsége igencsak hajlamos túldramatizálni a háborút.

 

 

 

Íme a Holocaust. A háttérben a mindent túlélő zsidók fizikai valójukban vannak jelen, elöl a tragikus halált halt nemzetszocialisták és papok áttetsző szellemképei lebegnek.

 

 

 

A kommunizmust (vörös iszap) megfékezi az angyal (kormány). Alatta a három Nemzeti Együttműködő és a polgári családmodell, középen fakereszt jelképezi az új rendet. "Az elmúlt két évtized zűrzavarának" árnyéka (vörös fény) nyomokban még érzékelhető.

 

 

 

Ami a lóhátról való hátrafelé nyilazásnál is vagányabb virtus: a pengén fogott kard. A kérdés az, hogy az árpád-sávos zászló alatti urak közül melyiknek a zsebében lapul a törvény szeplőtlen fogantatását biztosító, a több ezer éves Szent Korona Tant jól kiegyensúlyozó iPad.

A zöld ruhás, kezében kivont kardot tartó katona a Nemzeti Konzultációt, a levágott Ibolyát szemlélő Balsai a magyar jobboldal egységét jelképezi.

A háttérben lévő magányos, kamerás alak nem a kizárólagos tudósítási joggal rendelkező MTI embere. Ő valójában a Magyar Tudományos Akadémia Polgári Kör tagja, a magyar jobboldal szellemi elitje, aki füléhez emel egy szivárvány színű kaleidoszkópot, belehallgat, és elégedetten bólogat.

 

***

 

Bonus content:

 

Orbán Mátyás saját lányának mutatja meg saját magát a róla készült közképen.

 
 

Mage
2011. 11. 10.
19:25:42

Az is milyen érdekes, hogy az előző ciklusban felkapott Széchenyit most egy az egyben kihagyták a 20 festményből.

Pedig milyen jó kép lett volna, ahogy egy teljes évi jövedelmét felajánlja az ország felemelkedéséhez.

Lehetne nézegetni.
Jerry1022
2011. 11. 10.
19:39:10

Köszönöm.
Rafina
2011. 11. 11.
08:33:26

Sok esemény és személy kimaradt nem csak Széchenyi.
Ez sem tetszik, de tudjuk rég, hogy a történelmet a győztesek írják, átírják.

Szóba került már köztünk, hogy a szülők kötelessége a gyermekeik szépre és a jóra való tanítása (sok más mellett). Na most ezek a képek olyanok, hogy egy középiskolásoknak meghirdetett rajzpályázatra készült amatőr képek is műalkotásoknak számítanának mellettük. Számomra ez nem szolgálja a szépre való nevelést.
Nem szeretném, hogy ez a sorozat mértékadó legyen a vizuális kultúrában.
Sajnos.
Mage
2011. 11. 11.
12:19:56

Ki fogják állítani őket a Nemzeti Múzeumban.
Mage
2011. 11. 11.
13:49:19

Noszticzius Judit
2011. 11. 13.
20:39:34

Nem lehet elvinni a diktatúrai,történelmi festői képeket a Nemzeti Múzeumbe!!!

=> Regisztrálni jó <=