Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.
hopp :: 2008. november 16., vasárnap, 15:45:53 :: 33 komment
Új minőségre emelte a hazai katasztrófaturizmust két derék férfiember, akik szombat éjjel négy óra felé vigyorogva ácsorogtak az Árpád hídon, várva a következő szálló autót.
Jómagam már kétszer kis híján Knight Riderré változtattam jobb sorsra érdemes járművemet, mikor önfeledt kocsikázás közben, százhúszas tempóban, amellyel - ha épp nem siet - normális ember keresztül szeli a Dunát, egészen a legutolsó pillanatban érzékeltem a majd egy méter széles ugratót.
Időszakos ugratóról beszélünk, öt-hat hónap és felszedik, nem mintha közben lenne egyéb funkciója, mint sorra törni a tengelyeket. Ha jól emlékszem, a nevezett hidat egy éve újították fel, és előtte négy évvel szintén megtették, tehát az idei javítás teljességgel indokolt.
Elég belegondolni, hogy a környező térséggel ellentétben kis országunkban nincsenek ámulatba ejtő hegyek, és a hegyek hiánya miatt nem látszanak káprázatos völgyeink sem, valamint az egyetlen használható tavunkba pár millió döglött angolnát telepítettünk, egyszóval túlságosan kevés a látványosság ahhoz, hogy normálisak legyünk.
Az ilyen ugratók, gödrök és egyéb tragédiák kovácsolják össze lehangolt nemzetünket. Lehet miről beszélni a munkahelyen, a piacon és iskolában. A bajból érezzük, hogy összetartozunk. A mi közösségi szellemünk a permanens nyomor.
Szereljük le a figyelmeztető táblákat az ugratónál, csatlakozzunk a két szemfüles turistához, és árusítsunk belépőjegyeket a legjobb helyekre. Ha már liba, legyen jó kövér.
bonus content
2008. 11. 16.
16:46:38
2008. 11. 16.
18:12:40
2008. 11. 16.
19:12:03
2008. 11. 16.
19:16:30
A másik dolog, hogy napokig minden médium hasábjain, elektronjain, fotonjain ott szerepelt a malőr, hogy bizony az első ugratót rendesen elbaszták és páran fennakadtak rajta. Tudom, hogy sokkal jobb a Te világodban élni és mi, a híveid epedve várjuk a bebocsájtást, de azért tessék néha legalább percepcionálisan kapcsolatba kerülni a mienkkel is. Hasznodra válhat.
Az pedig, hogy egy igencsak megszokott és nagy terhelésnek kitett infrastrukturális építményt nem egészében zárnak le felújításra, hanem részletekben (kivéve Szabadság-híd meg majd a Margit-híd), az sokkal inkább ésszerű mind a befektetés anyagi vonzatait tekintve (minthogy hosszútávú), mind a forgalom akadályozása szempontjából. A tágulási elemeket márpedig ki kell cserélni.
Ha viszont valaki viccből leveszi a figyelmeztető táblát, azt simán meg kellene tanítani hídugrani és a törött tengelyesekből kritikus szemű zsűrit verbuválni.
2008. 11. 16.
20:04:34
ugyanakkor az tényleg felháborító, hogy évente kell burkolati elemeket cserélni, újítani, diletálni, vízelvezetni hídjainkon. vadi új hídhoz támfalépítésről most ne is beszéljünk.
mindannyian láttunk már fekvőrendört. bizonyára mobil változatot is. ami viszont ide ki van helyezve, az (a korábbi cseréje ellenére) a legkevésbé nevezhető jármű ill. emberbarátnak.
2008. 11. 16.
21:55:47
2008. 11. 16.
22:16:11
2008. 11. 16.
22:22:56
Erősen kétlem, hogy hiányban szenvednék, különösen autók terén. Nem szeretem a tökölőket, szeretek ésszerű határokon belül, és közlekedésbiztonság-technikailag még megengedhetően gyorsan haladni, a többieknél nyilván gyorsabban (az Árpád-híd nekem is inkább 80, mint 70), sőt. A német autópályák helyenként nyilván padlógázasak (just for fun), értem én már át az M5-ös elejéről a Pálvölgyi-cseppkőbarlanghoz képest még a hegyre kicsit fel 20 perc alatt, a Dobogókő-Pomáz útvonalról is létezik rólam sportkabriós terhelő felvétel stb. Elég nagy technika-freak és petrolhead vagyok. (Itt álljon egy tipp: a Népligettől a Reitter Ferenc utcáig végig zölded van, ha 80-ra állítod be a tempomatot)
Ellenben nagyon kárörvendően szoktam a markomba röhögni, ha a lámpák ritmusát ismerve 70-nel haladok át az épp zöldre váltó lámpán, míg az engem nemsokkal korábban megelőző hejjdefaszagyerekvagyokazagyontuningoltízléstelenfosommal seggfej álló helyzetből indul. Minek? Növeljem a fogyasztásomat 2-3-4 literrel csak, hogy a városban 2 perccel hamarabb érjek oda egy 30 perces útvonalon? Igen, ha van akiért érdemes sietni, akkor sietek. És ha a kényelmes helyett, a körülményes de rövidebb útvonal, a profi lámpaismeret nem elég, akkor még mindig ott van a jobb lábam határozottabb használata. De tapasztalatom szerint ez olyan sokat nem segít.
2008. 11. 16.
22:24:52
2008. 11. 16.
22:38:12
2008. 11. 16.
23:22:15
2008. 11. 17.
00:52:45
Azóta nem szeretem ha valaki a környezetemben rutinból vezet.
2008. 11. 17.
01:00:59
2008. 11. 17.
01:28:33
A rutin az a tapasztalatok aggregátuma. Főleg sajáté, de sokszor másé is. Én rutinból figyelek a buszoknál. Ez egy tudatos folyamat a rutin többi eleme (gyenge motorfék, jobb láb a fékpedál fölé úszik) pedig már-már reflexszerű.
Az is tapasztalat kérdése, hogy ma a Közraktár utcánál egy zöldnél elindultam és kb. tudtam, hogy végig mennyivel kell mennem ahhoz, hogy a Dráva utcánál átmenjek a zöldön. Amikor a parlament előtt 60-nal mentem (a kijelölt 40 helyett) és valami kezdeti rozsdásodást mutató francia izé az enyhe jobbkanyarban záróvonalon keresztül, majd a szembejövő besorolósávban levágva a másik irányú kanyart megelőzött (kb 80-90-nel), akkor én már tudtam, hogy pontosan ugyanannál a zöldnél megyünk majd át a Dráva utca - Népfürdő utca kereszteződésnél. A különbség tehát nulla (na meg annyi, hogy egy nagyobb terror-fenyegetettségnek kitett országban a kormányőrség rám figyelmeztető lövést adott volna le, őrá célzott fejlövéseket).
Ma például azt mesélte nekem valaki, hogy a minap a zebráról dudálták le és a sofőrnek még annyi ideje is volt, hogy lehúzza az ablakot és utánakiabáljon valamit. Pedig kétlem, hogy egy 183 magas ember csigatempóban haladna át az utakon.
De az sem volt épp bizalomgerjesztő látvány, amikor a Váci úton a Róbert Károly körúti felüljárón felfelé(!!!) egy alul neonfényekkel felszerelt bajor gyártmányú a szembejövő sávon keresztül előzött kb. 100-zal. Természetesen a piros lámpáig jutott (talán eleget járt arra, hogy tudja milyen sokszor hever szilánk abban a kereszteződésben).
Ezek nyilván nem rutinból vezettek, hanem nagyon is odafigyelve. Már, ha jó esetben nem arra kellett figyelniük, hogy a kormányba kapaszkodva húzzák magukat olyan pozícióba hanyatt fekvésből, hogy ki is lássanak.
Amúgy persze. Az ilyenek inkább száguldozzanak és lehetőleg hulljon a férgese (éljen a csat nélküli oszlophalál!), mert annál hamarabb tisztulnak meg az utak az ilyenektől és végre fel lehet emelni a sebességkorlátot a gyalogostól elzárt utakon 70-ről mondjuk 90-re, mert a többség ép ésszel és dinamikusan halad.
Semmi bajom azzal, hogy valaki gyorsabban megy a megengedettnél, amíg legalább azért halad valamivel gyorsabban, mert így elkapja a lámpát és mondjuk üzemanyagot spórolva még a környezetet is védi, nem csak időt spórol, de különösen amíg nem veszélyeztet másokat. Ha már igen, ott vége van a mókának...
2008. 11. 17.
01:32:28
2008. 11. 17.
01:39:03
A piros, a zöld és a vakmerőség vérremenő harca ez a gyanútlan úttesteken.
2008. 11. 17.
01:48:12
2008. 11. 17.
01:48:21
De hogy a közlekedésben mitől rettegek a legjobban, azt még nem döntöttem el.
Visszanézve azt a videót, hiába élvezem az ilyeneket az utolsó porcikámig, jogilag vagy egy kicsit belátóbb énem szemszögéből nézve simán el lehetne venni a jogsimat.
Persze kétlem, hogy máshogy vezetnék, ha ma lenne lehetőségem, sőt talán bátrabban nyomnám azt a pedált. És hogy az élvezet része mennyire elveszi az ember eszét, az talán egy kicsit ijesztő is. Ez a mentalitás inkább versenypályára lenne való, ott legyek nagyfiú, ha tudok!
2008. 11. 17.
01:56:02
Mamzi: teljesen igazad van, ezzel együtt álló buszt lassan és nagy ívben kerülünk.
2008. 11. 17.
02:05:15
Jajj. Na ezt most szerintem gondold át még egyszer. Egy autóban a 70 is lehet euforikus, míg egy másikban ugyanaz az út 110-zel is vánszorgás. És itt most nem a Trabant - Bentley kontrasztra gondoltam.
A gyorshajtásért való fotózás pedig a gyorshajtás velejáró kockázata. Sem férfias, sem pancserség. Bonyolult összefüggések adta képlettel leírható valószínűség, amelyet számításba kell venni, amikor a mérési pontatlanságon és a táblázatban leírtakon túl megszegjük a kijelölt korlátot. Fuzzy matematika, ha úgy tetszik.
2008. 11. 17.
02:15:17
haverok vezettek rá jó pár éve, hogy ha meg akarom élni a harmincat, akkor zárt pályán éljem ki adrenalin függőségem. ha őrjönghetnékem van, 7000 forintért kimegyek hétvégén egy pályanapra és ott nem veszélyeztetek senkit és semmit. ennyit megér. cserébe a közutakon ma már jó érzéssel kresz+10% körül elvagyok és nem hiányzik a száguldás.
2008. 11. 17.
11:03:23
2008. 11. 17.
11:24:02
A minap a mammut garázsban valami idióta két autó helyére állt be egy minivel. Kap az ilyen is jogosítványt.
2008. 11. 17.
11:26:16
(Én mondjuk ezt úgy tanultam meg, hogy nem megyek olyan helyre, ahol valamiféle motor fekete, büdös és egészségkárosító végterméke pöfög.)
2008. 11. 17.
12:02:55
2008. 11. 17.
13:33:02
Mamzi: persze, értem, de manapság már te vagy az elenyésző kisebbség. és előbb utóbb bizonyára neked is lesz jogsid, gyereked.
arra akartam utalni, hogy az autósok nagy többsége még úgy-ahogy betartja a kreszt, ha kocsiban ül, de amint kiszáll, már körültekintés nélkül lép is le az úttestre, lehetőleg főútvonalon, srégen, harminc méterre a legközelebbi zebrától.
iskolák közelében a szabálytalanul rohangáló szülők meg gyakran veszélyesebbek, mint a gyerekeik.
a bringa az jó, olyan mint a motor. automatikusan megtanítja a közlekedés fontosabb szabályait. amikor rajta ül az ember, hamar rájön, hogy minden necces szituban ő húzza a rövidebbet.
2008. 11. 17.
14:17:48
2008. 11. 17.
15:03:40
2008. 11. 17.
15:47:17
2008. 11. 17.
15:48:59
2008. 11. 17.
15:59:21
2008. 11. 17.
16:26:52
2008. 11. 17.
18:02:41