Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.

black hawk down :: 2010. január 02., szombat, 21:27:11 :: 94 komment

Soha egyetlen jogállam sem szűnt meg létezni pusztán azért, mert az orvosok egy depressziós, neurotikus vénembernek rosszul lőtték be a gyógyszeradagját. Akkor sem, ha az bánatában nekiment az alkotmánynak. Egy jogállam megszüntetéséhez több millió ember kell. Olyanokra van szükség, akik nem értik, nem fogják fel a jelentőségét annak, ha a fenti öregúr visszaküldi ugyanazt a törvényt a parlamentnek másodszor, holott az alkotmány szerint már köteles aláírni. Emberek kellenek, akik nem gondolják úgy, hogy ezek után bármelyik gyilkost fel kellene mentenie a bíróságnak, hiszen az alkotmány immár nem mérvadó, és mivel abban foglaltatik az élethez való jog, technikailag megszűnt az a fogalom is, hogy gyilkosság.

Tudom, hogy vannak, akik szerint ez nem jó párhozam. Kevesek kiváltsága a működőképes, deduktív logika. Nincs ezzel semmi baj. Az fáj kissé, hogy azok is hallgatnak, akik értenek hozzá, talán mert pontosan látják, hogy a harmadik köztársaság számára már így is, úgy is eljött a vég. Abban az újságban, ahová néhány ilyen szerző írni szokott, 2001 óta folyamatosan olvashattál magyar gazdaság tragikus állapotáról és a közelgő államcsőd fenyegetéséről. Azokra a cikkekre ugyanúgy legyintés volt a válasz, ha jobbnak tűnő társaságban szóba kerültek, és a legyintők ma azt gondolják: na ugye, nem is lett államcsőd.

Igaz. És IMF hitelt sem vettünk fel.

A jogállam megszűnésére adott, legyintő válaszok is hasonló gondolati síkon mozognak, és sajnos ezeken a folyamatokon már nem lehet segíteni.

Annyit tehetünk, hogy kacagva, páholyból nézzük végig az előadást. Nekem jobb ötletem jelenleg nincs.

Következzék Sólyom László vágott, de nem módosított újévi beszédének magyar nyelvű fordítása.

"Köszöntöm Magyarország minden lakosát és a magyar nemzet minden tagját!"
Köszöntöm Magyarország minden lakosát és a Magyar Nemzet minden olvasóját!

"Lehetetlen, hogy újévkor ne az újrakezdésről beszéljünk."
Szeretném az újévre fogni a kampánybeszédemet, még ha nyilvánvaló is, hogy bármiről beszéhetnék, hiszen egyrészt szabad ember, másfelől a köztársaság elnöke vagyok - és ez a minőségem eddig egyetlen cselekedetemben sem akadályozott.

"Hiszen karácsony, újév, vízkereszt ugyanannak az ünnepkörnek a tagjai.
S ezek az ünnepek a megújulás örömét adják nekünk. Ezek azok a napok, amikor megújul a világ. A Nap pályája ismét győzedelmesen emelkedni kezd."

Egyiptom Népe! A Főpap szól hozzátok. A Napisten végre megfialt.

"Hiába van tél, a tavasz közeledtének jegyébe fordult már minden."
Sajnos nem sikerült kiírnom az előrehozott választásokat, de hamarosan mehettek szavazni.

"Az ember életének viszont célja van; a mi időnk nem forog körbe."
Menjetek el szavazni, és vigyetek magatokkal még egy embert, ne úgy, mint legutóbb.

"S mivel 2010 választási év lesz – az új esztendő alkalmat kínál a politikában és a közügyekben is az újrakezdésre."
Ugye, tudjátok, kire kell ixelni?

"A változás szükségét mindenki érzi."
A változásra kell. Tehát még egyszer, hogy mindenki értse: a Fideszre. Mindenkinek.

"– és sok politikus is tudja, hogy mit akarnak az emberek."
Viktor, jól mondom, ugye, a zemberek? Nemrég még pógárok voltak.

"Ezért aztán a megújulás, az új irány, az új kiegyezés, az újjáépítés és így tovább, gyakran hallott jelszó lett."
Új többség. Viktorkám, látod, figyelek.

"De csalódni fog, aki az újat, s az ahhoz képzelt jót csakis kívülről, a politikától várja."
A ti hibátok, ha nem fogunk jobban élni. Nem a Fideszé.

"A kilencvenes évek elején sokan képzelték, hogy a rendszerváltás önmagában meghozza a nyugati életszínvonalat – s keserves kiábrándulás lett a vége."
Hülyék vagytok.

"A választás nagy esély – ám csupán a kezdet."
A választás után nem sokkal következik a koronázás.

"Hogy a remények beteljesednek-e, a folytatáskor válik majd el."
Bár nem biztos, hogy meglesz neki a kétharmad.

"Négy évvel ezelőtti újévi beszédemben"
Basszus, mindjárt lejár a mandátumom.

"– 2006 is választási év volt! –"
Egyszer már elkúrtátok.

"azt mondtam, hogy a felelős ember ad magára, alaposan megvizsgálja az ígéretek és ígérgetők hitelességét."
Már akkor is hülyék voltatok, pedig én szóltam.

"Azt hiszem, mára sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak."
Az elmúlt négy év során igyekeztem világosan kifejteni politiai hovatartozásomat.

"Megéreztük, hogy választási döntésünknek súlya van. Olyan következményekkel jár, amelyek bizony nemcsak a négy éves ciklusra, de annál is tovább érnek."
Ha minden jól megy, a fiúk 20-30 évig maradnak.

"Megtapasztalhattuk saját erőnket, a választópolgárok erejét."
Azért szépen szétvertétek a tévészékházat, a Kossuth teret és a várost.

"Csak az utóbbi években is minden országos szavazás – a népszavazás"
Lássuk be, én se voltam rest. Jómagam a jogállamot vertem szét.

"az európai parlamenti választások – jelentős politikai változásokat indítottak el."
Kicsit félek a Jobbiktól. Az első avatót az ablakom alatt tartották. Nem is mertem kinézni.

"Az állammal szembeni elvárások és a feladatok világosak: közbiztonság, a törvényes rend garantálása; a gazdaság olyan szabályozása, hogy biztonságosan fejlődjön és adjon munkát, a szegénység enyhítése, az ország tekintélyének helyreállítása a világban."
Nem kell a Jobbikra szavazni, hé! A Fidesz is tudja ígérni ezeket.

"Vannak azonban olyan feltétlenül szükséges változások, amelyeket semmilyen kormány nem tud véghezvinni az emberek, a mi közreműködésünk nélkül."
Szeretném megköszönni, hogy segítettetek keresztbetenni az összes reformnak.

"Ilyen mindenek előtt a korrupció visszaszorítása. Korrupcióban fuldoklik ma az ország."
Nyolc éve a baloldal nyúlja le a pénzt. Mi meg fuldoklunk. Segítség!

"a mindennapok kis korrupciója, a visszacsorgatott megbízási százalékok, a hatósági engedélyért adott és kapott pénzek is méregként hatnak."
Jogosnak érzem, hogy ha valakinek két napja lejárt a forgalmija, 200 ezer forintot fizessen és két hónapon át ne járhasson az autójával.

"S a korrupcióhoz legalább ketten kellenek. Megszüntetéséhez az állam legszigorúbb fellépése mellett az kell, hogy a korruptság szégyenét az emberek többsége le akarja vetni."
Bűnös az - és szégyellje magát -, aki szerint ez 20 ezer forintos tétel kellene legyen.

"S tudom, hogy mindenki megkönnyebbülne. Hiszen az emberek többsége tisztességesen szeretne élni. Az kell, hogy tisztesség és siker ne válhasson el egymástól."
Annyi pénz sajnos nincs, hogy mindannyian kaphassatok belőle. Ti éljetek tisztességesen és tartsatok meg minket. A többit bízzátok ránk.

"Karácsonykor a gyermek születése tölt el bennünket reménnyel."
Kezdek félrebeszélni. Hol a gyógyszerem?

"De a mi gyermekeinknek is meg kell születniük."
Nem lesz nyugdíj.

"Követelhetünk az államtól családbarát politikát, ám ehhez legelőször is családok kellenek, összetartó, gyermekeket nevelő, szerető légkörű családok."
Már a szüleim is utáltak.

"Az iskolaügy, amely nemzetünk jövőjének kulcsa, csakis akkor tud megújulni, ha az iskolák és tanárok támogatása nemzeti üggyé válik."
Tandíj viszont lesz.

"Ilyenkor, újévkor, sokan beszélnek békéről, szolidaritásról. Erre nagy szükség van, s nem véletlen, hogy vallási és világi vezetők kifejezik és megerősítik a bennünk élő békevágyat. Ha azonban egészen konkrétan a magyar társadalom megbékélésére is gondolok, az nem választható el az újrakezdéstől."
Addig ne legyen béke, amíg nem kergettétek el a komcsikat.

"Az új helyzetben új hangvételű kormányzásra, s új típusú ellenzékiségre van szükség."
Jobboldali kormányt, baloldali ellenzéket szeretnék.

"Isten áldd meg a magyart!"
Idáig tudom a Magyar Himnuszt, bocs.

 

 
 
mr.
2010. 01. 03.
04:47:57

mi történt? újabban már ezen a blogon is politizálsz?
jó ez?

amúgy jó a szövegértelmezés, csak az utolsó előtti bekezdést pontosítanám, hiszen azt viktor vezérünk már többször is elmagyarázta nekünk:

"Az új helyzetben új hangvételű kormányzásra, s új típusú ellenzékiségre van szükség."
jobboldali kormányt (fidesz), _jobboldali_ (jobbik) ellenzéket szeretnék.
Ivon
2010. 01. 03.
11:37:50

"Karácsonykor a gyermek születése tölt el bennünket reménnyel."
"De a mi gyermekeinknek is meg kell születniük."

11 unokája van, mit akar még?
Inkognito
2010. 01. 03.
11:48:22

Ráadásul 2 gyermekétől. (ha jól tudom)
Viktornak vajon hány unokája lesz, ha már most 5 gyereke van?
Jerry1022
2010. 01. 03.
12:23:16

3 gyerek, 4 szoba, 8 kerék... se. Vagy mi? Hogy volt ez a szlogen?
Sandy
2010. 01. 03.
13:07:49

Én nem látom ilyen sötéten (black) a helyzetet. Éppen ő védte meg pár hete Orbánnal szemben az alkotmányt, például.
És az új típusú ellenzékiségben is nagyon igaza van.
Mage
2010. 01. 03.
13:34:32

mr.: a másikra nem tudtam belépni. Egyébként ezt többen olvassák, és nyugodtan szeretnék esténként elaludni, azzal a tudattal, hogy én szóltam.

Sandy: mivel akkor Orbán - közvetett módon - őt is kritizálta.
Sandy
2010. 01. 03.
14:05:10

Igen, csak jelezni akartam, hogy számomra egyáltalán nem annyira nyilvánvaló a FIDESZ-szel szembeni elfogultsága, mint a kommentjeid alapján lehetne gondolni.
Mage
2010. 01. 03.
14:39:59

Persze, hogy nem, mivel mindenkit utál, és őt is utálják. Ő csak jobbos, azon belül is neurotikus. Korábban nem nyalt így a Fidesznek, csak most, hogy lejár a mandátuma.

A postot pár nap múlva leszedem, hogy ne éktelenkedjen itt.
mr.
2010. 01. 03.
14:49:19

sandy: amióta orbán bejelentette, hogy nem feltétlenül akar miniszterelnök jelölt lenni, hanem esetleg egyéb közjogi státusban is tudna tenni hazájáért, (értsd: indulna a köztársasági elnöki székért) azóta nincsenek túl jóban. miután a fidesz kikényszerítette, hogy viktor legyen a miniszterelnök jelöltjük (nem engedték neki, hogy kilépjen a pártpolitikából), azóta nem egyszer utalt viktor már arra, hogy nem feltétlenül őt jelölnék újra köztársasági elnöknek. mindezek előtt (kb. 1.5 éve) azért nagy volt a barátság.
Sandy
2010. 01. 03.
15:48:05

mr., amiket felsoroltál, azok nem cáfolják azt, amit írtam. Hogy másfél éve meg előtte mi volt - abban lehet igazad, nem emlékszem.
Jerry1022
2010. 01. 03.
16:58:25

Nem hinném, hogy jó dolog lenne Viktort a köztársasági elnök székében látni. Egy olyan ember aki arra játszik, hogy szeparálódjunk el az EU-tól annak nem kéne kulcsot is adni hozzá a kezébe. Amúgy igen érdekesen inverz ez a kialakult helyzet. A demokrata párt kilépne egy ilyen unióból, még a szocialista párt benne maradna.
Sandy
2010. 01. 03.
17:39:43

Eszük ágában sem lesz kilépni. Te honnan veszel ilyeneket?
Mage
2010. 01. 03.
17:54:53

Jerry szerintem arra gondol, amikor a vezér ilyeneket mond: "Egyébként az EU-n kívül is van élet."
Jerry1022
2010. 01. 03.
19:06:20

Többek között. Meg hogy úgy eleve a Fidesz bírálja rendszerint a MSZP lépéseit. És mivel az EU csatlakozás alatt MSZP volt kormányon...
Sandy
2010. 01. 04.
14:17:54

2002.02.01. Regnáló és reménybeli miniszterelnök Orbán Viktor volt. A köteles beszéd nélkül jó eséllyel maradt is volna, ld. a Debreczeni-féle Gyurcsány-könyvet.

link
lumma
2010. 01. 04.
20:35:12

Mage, mint bolgár úr?
mr.
2010. 01. 04.
22:16:25

:)
Mage
2010. 01. 04.
22:38:44

Amúgy végére értem a szeptemberben ígért novellának (3 óra elég volt megírni, ha békén hagynak), már csak javítani kell.
Mage
2010. 01. 05.
03:51:56

A rossz hír az, hogy az első két fejezetet elküldtem egyik kedvenc műértő lektoromnak (a neve inára végződik), aki azt mondta a szövegre, hogy jegyzetnek tökéletes, már csak 1:5 arányban kell hígítanom az olvashatóság érdekében.

Ez némi időt vesz majd igénybe.
mr.
2010. 01. 05.
09:48:42

azt már egy jó szövegfeldolgozó algoritmussal elintézheted. vagy a kézirat forrásán negatív paraméterrel hívod meg a zip-pet.
Jerry1022
2010. 01. 05.
10:16:38

Lehet újat mondok, lehet, hogy nem. Ha mégis, akkor használd egészséggel (vagy bárki más aki írásra adja a fejét):

link
Inkognito
2010. 01. 05.
11:33:55

Igyekezz kérlek. Türelmetlen vagyok.
Sandy
2010. 01. 05.
14:16:09

Weöres Sándor írt egy szavas verset is. Bizonyára őt is győzködte a kiadója, hogy Sándor bácsi, kicsit jobban ki kéne bontani a képet, ezért nagyon keveset tudunk csak fizetni. De ő nem hagyta magát, Mage te hígítsd fel azt, amit írtál. Nagyon kíváncsi vagyok rá ebben a formájában.

link
Jerry1022
2010. 01. 05.
14:48:11

Az hagyján, de szegény Sándor meddig szenvedhetett a hexameterrel meg a jambusokkal.
Mage
2010. 01. 05.
14:52:28

Jerry, Darvasi László (=SzE) egy ideje arról ír, hogy nem tud írni.

Sandy, idemásolod az egyszavas verset? Nem találom, most ébredtem. Küldtem gmailt.
Mage
2010. 01. 05.
14:56:57

Ez a kedvencem:

link

Lefordítom.

"Kertész Imre kapott Nobel-díjat. Én nem kaptam Nobel-díjat. Ez nekem nagyon fáj.

Kertész Imre szavaira figyelnek. Az enyémre nem figyelnek. Tök kivagyok.

Tényleg ennyit számít az a rohadt Nobel-díj?"
Sandy
2010. 01. 05.
15:12:18

Tojáséj

Hibajavítás:
"Mage te hígítsd fel " helyesen:
Mage te ne hígítsd fel"
Sandy
2010. 01. 05.
15:15:18

Megkaptam, köszönöm. Majd ha időm engedi.
Muncika
2010. 01. 05.
16:09:09

Sandy kicsit szundi.
Sandy
2010. 01. 05.
16:18:03

Muncika, nem tudom neked kellett-e már élesben futó jövedéki programot egyik napról a másikra nagyon nagy mértékben, szinte vakrepülésszerűen módosítanod, minimális tesztidővel/lehetőséggel?
Na, ha nem, akkor adj hálát az Úrnak. Nekem a termékdíj-rendszer százmilliomodik fenekestől való felforgatása okán ez jutott osztályrészül. No szundi, alas.
Mage
2010. 01. 05.
17:24:06

A helyes válasz így hangzik: Munci kicsit ...
mr.
2010. 01. 05.
19:03:00

Mage: az a cikk elég durva. tisztes helyeken bezárják azokat, aki ilyen idiótán írnak. (függetlenül attól, hogy kertész imre szerintem sem egy radnóti)
Mage
2010. 01. 05.
19:21:55

mr.: olvastad a Sorstalanságot?
Sandy
2010. 01. 05.
19:22:40

Mage, amikor még az újságban olvastam akkor se találtam benne olyat, ami a te értelmezésedet számomra igazolná. Most elolvastam újra háromszor - továbbra se.
Mage
2010. 01. 05.
19:43:52

Sandy, szerinted nem azon szenved, hogy túl sokat foglalkoznak Kertész kijelentésével, mert ő Nobel-díjas, és hogy a nobeltelen írok szavai nem keltenek ekkora visszhangot?
Sandy
2010. 01. 05.
20:22:14

Nem.
Mage
2010. 01. 05.
20:29:10

Hanem?
mr.
2010. 01. 05.
20:32:37

Mage: igen. az első és utolsó könyv volt tőle. teljesen középszerű. legalább is számomra.
Mage
2010. 01. 05.
20:35:24

mr., szerintem az eleje borzasztó, első olvasásra. Majdnem letettem. Valahol a 60. oldaltól tetszett, és a közepét-végét már zseniálisnak éreztem. Sajnáltam, amikor véget ért.
Sandy
2010. 01. 05.
22:03:26

Nagyjából követtem azt a minősíthetetlenül ocsmány hadjáratot, ami Kertész Nobel-díját követte a jobboldal jónéhány prominens személye és műsora részéről. Ez nem sokat csillapodott, és mint gyöngytyúk a forró takonyra -ez esetben ezt az undorító képet érzem csak méltónak- úgy csapnak le rá.
Nem kritika amit kap, mert azt kapott jónéhányszor pl az ÉS-től is, hanem hecckampány.
Számomra erről szól az írás, hogy ezeknek a férgeknek a Nobel-díj fáj.
Sandy
2010. 01. 05.
22:12:03

Aki nem látta volna a műsort a magyar közszolgálaton, az első magyar Nobel-díjas íróval kapcsolatosan, itt olvashat róla. Nehéz lehetett a Hitlert oroszlánként aposztrofáló Demokrata munkatársának egy zsidó író Nobel-díjának örülni, nem is tette.

link

Sandy
2010. 01. 05.
22:12:54

Karmincza 2002. december 25. 13:18-kor tett hozzászólását kell nézni.
Mage
2010. 01. 05.
23:03:24

Sandy, valóban lehet úgy olvasni a szöveget, ahogy te értelmezed. Kerek egész lesz. Valószínűleg ezért került be az újságba, mert mások is így látták.

Bevallom, bennem ez fel sem merült, amikor az újságban találkoztam vele. Arra nem emlékszem, hogy ott is voltak-e dőlt betűk.

A te nézőpontodra nagyon kell koncentrálnom. Ha nem figyelek oda, az újbóli olvasás az eredeti érzést váltja ki bennem.

Ha azt szerette volna kérdezni, hogy miért nem arra figyelünk, amit Kertész mondott, akkor miért kell majdnem minden mondatba a "Nobel díj"? Miért kell emlegetni a nem díjazott írókat, és miért kell azt kérni, hogy kezeljük Kertészt Nobel-díj mentes íróként?

Igen, értem, hogy elvileg arra próbál utalni, hogy a heccelők ezzel érvelnek, csakhogy közben kibújik a szög a zsákból: "Nincs-e abban túlzás, amikor jószerivel az egész írótársadalmat megszólítják, véleményre és állásfoglalásra hívják, és a kollégák gyanútlanul be is állnak a sorba, mint melegleves-osztásnál?!"

Annyira álszent, hogy ő átérzi szegény, Nobel díjjal átkozott író fájdalmát, aki már nem szabad lény a nyomorult díj miatt. Mintha gázolt gyalogos fölött állnánk. ("tekintsük szabad, önfelelős írónak, adjuk meg neki is azt a normalizált viszonyokon alapuló írói létet, ami egyébként bármelyik művésznek kijár")

"Adjuk meg". Ó jajj.

Egyszerűen fáj neki, hogy ő nem kapott Nobelt. És tudja, hogy nem fog. Másról sem ír, mint hogy hogyan él az író, hogyan ír az író. Mi lenne, ha inkább írna valamit?

Nézzük az utolsó két mondatot:

"Nem az lenne az alapkérdés, hogy a mondottak ellenére tekintsük szabad, önfelelős írónak, adjuk meg neki is azt a normalizált viszonyokon alapuló írói létet, ami egyébként bármelyik művésznek kijár, vagyis nem leszögezett, mozdíthatatlan viszonyítási pontként, hanem élő, úgy lehet, velünk élő, mozgó, következésképpen problematikus jelenségként tekintsünk rá?"

Ez a mondat értelmetlen. És nem is kérdés, hiába van a végén kérdőjel. Ilyen mondatokért sajnos nem jár Nobel díj.

"Nos, valójában ez az én kérdésem."

A szerző maga is érezte, hogy a kérdése nem kérdés, és nem túl értelmes, ezért szól, hogy kérdésnek szánta - bár nem tudjuk, miért. A "valójában" szó azt jelzi itt: "igen, tudom, hogy nagyon béna mondat, ezt sikerült leírnom, valójában".
Sandy
2010. 01. 05.
23:15:07

Fogjuk föl akkor úgy, hogy elfogult vagyok vele szemben - ettől olyan emberi leszek. Itt ír Szegeden, utolsó könyve Szegedről szól, a nyáron vagy másfél órát eltöltöttem a bővebb társaságában a Pincészetnél, ittuk a melegben a hideg rozét.
Mage
2010. 01. 05.
23:23:30

Sandy, te jó ember vagy. Elfogadom az érved. Sőt, ha jól emlékszem, volt egy topicunk arról, hogy a könyveket az alapján ítéljük meg, hogy hány órát boroztunk az írójukkal.

Remélem, elég hosszú lesz a novellám ahhoz, hogy kapjak abból a finom rozéből.
vilmos atya
2010. 01. 06.
01:25:20

darvasiról van szó..? nem volt időm végigolvasni a diskurzust. amennyiben igen, akkor azért nem húznám le egyértelműen, a könnymutatványosok legendája meglehetősen jó volt, bár rég olvastam, per se.

a pol részhez nem szólnék hozzá érdemben.

viszont kedves mage, nagyon szeretnélek megkérni arra, amennyiben a novelládat én is elolvashatom, hogy nekem a higítatlant küldd el. nincs szükségem 5:1 arányra, durva királyvíz kell. előre is köszönöm.
Mage
2010. 01. 06.
01:54:16

A helyzet az, hogy az 5:1 is tömény lesz, annyi változik, hogy le lesznek írva a gondolatok. Ez valamelyest javítani fogja az érthetőségét.

A jelen változat inkább hiányos.

Jó hír: van benne pap.
Mage
2010. 01. 06.
01:55:32

Igen, Darvasi.

Én nem állítom, hogy tehetségtelen. Azt nem szeretem, amit az utóbbi időben az ÉS-ben művel. Tiszta emo.

A könyvét nem olvastam.
Sandy
2010. 01. 06.
06:08:52

A Virágzabálók cím nagyon nem tetszik. A könyvről szinte végletesen eltérő kritikák jelentek meg.
Ivon
2010. 01. 06.
14:10:57

elég szarul hangzik, nem akarnám elolvasni.
egy cím legyen szép pl. Édentől keletre
vagy legyen modanivalója pl. Bánatos kurváim emlékezete.
Sandy
2010. 01. 06.
14:20:54

Ivon, ez a cím hatalmas, valóban. Nekem a Száz év magány mint könyvcím is nagyon tetszik.
Mage
2010. 01. 06.
14:40:04

A három közel-keleti világvallás közül egyedül a keresztény könyv neve értelmetlen magyarul.
Mage
2010. 01. 06.
14:40:40

A Virágzabálók rémes cím.
Ivon
2010. 01. 06.
19:50:39

Sandy, kedvenc könyvem, imádom Márquez humorát, fantáziáját.

Mage, milyen címet adtál a novelládnak?
Mage
2010. 01. 06.
20:30:35

Egyelőre a novellában szereplő kávémárkáról neveztem el, munkacím.
Ivon
2010. 01. 07.
20:31:54

sarakata
2010. 01. 07.
21:46:43

A legszebb cím a világon: "A szív segédigéi" és kivételesen a könyv is kurvajó. Esterházy Péter, ha valaki nem tudná.

Én szeretném, ha Mage változatlanul és egyre bátrabban politizálna a blogján. A novellájával meg azt tesz, amit akar, ha hígítani akarja, legyen úgy, ha töményen teszi közzé, legfeljebb kevesebben értik meg. Az értékén nem változtat.
Sandy
2010. 01. 07.
22:30:27

Kedves sarakata, szerintem itt rajtad kívül egy élet-stylist sem tudta, de köszönjük.
mr.
2010. 01. 07.
22:56:54

Sandy: végre taulni is fogunk itten. már ránkfér. :)
Sandy
2010. 01. 08.
06:20:36

Ne is mondd, a gyerekeim is egyre ritkábban kérdeznek engem honfoglalózás közben... nem jó égni a gyerekek előtt, most van egy kis esély hogy másként legyen ezután.
Mage
2010. 01. 08.
14:43:18

Hadd tanuljak én is. Mi az az "élet-stylist"? A kérdés előtt hiába kerestem rá a gugliban.
Mage
2010. 01. 08.
14:44:33

Ti el bírjátok olvasni Esterházy-t? Én pár bekezdés után mindig megtorpanok. Bokros Lajos sokkal olvasmányosabb nála. Néha egymás mellé telepítik őket az ÉS-ben, ezt onnan tudom.
Ivon
2010. 01. 08.
15:32:41

Nekem Esterházyra kellett rákeresnem.
mr.
2010. 01. 08.
16:00:34

én nem szeretem esterházy-t. nekem műmájeres. szerintem bokros mindig is jól (közérthetően) írt. még akkor is, ha nem értettem vele egyet.
Sandy
2010. 01. 08.
16:12:30

Kedves blog-társunk honlapját elolvasva, a stylist olyan sokszor előfordult, hogy elgondolkodtam hol vagyok én ehhez képest, mi az amit szebbé-jobbá teszek a világban. És rá kellett jönnöm, hogy a saját a életemen és néhány szeretett ember életén kívül kívül semmi mást. Senkinek a haja, ruhája, sminkje, lakótere nem lesz esztétikusabb attól hogy én vagyok. Feltételezem, hogy vagyunk még ezzel így itt páran, erre próbáltam utalni ezzal a szóösszetétellel.
Sandy
2010. 01. 08.
16:13:34

Bokros milyen szépirodalmi regényeket írt?
mr.
2010. 01. 08.
17:24:29

Ivon: ennyire nem vagy jártas a konyhában? eszterházy egy osztrák gróf volt, aki kiváló diós, konyakos tortákat gyártott.

Sandy: leginkább közgazdasági esszéket és ódákat. könnyű felismerni, mert rendszerint tele vannak a "reform" és a "válság" szavakkal az írásai. rendszeresen írogat az és-be.
Sandy
2010. 01. 08.
17:34:48

Azokat olvastam. Egy életből ellesett szólás anyósoméktól (Dél-Békés):
"rá van kapva, mint Orbán a Bukros-csomagra!"
Mage
2010. 01. 08.
18:39:07

Sandy, megfigyelésem szerint sosem a műfaj teszi az írást olvasmányossá, hanem a szerző. Olvastam már letehetetlen könyvet programnyelvről, és szinte olvashatatlan szépirodalmi regényeket.

Bokrost nagyon könnyű olvasni, vezeti az olvasót, tiszta és érthető. Akkor is, ha sok mindenben nem értek vele egyet.

Ezért viszont büszke vagyok rá: link

Érdemes figyelmesen elolvasni a dőlt betűs, zárójeles részt.

/// önmoderálva ///

Esterházyt nem bírom elolvasni, ennyi elég.
mr.
2010. 01. 09.
00:50:48

bokros polihisztor. vagy 6-8 nyelven beszél.
Ivon
2010. 01. 09.
10:13:11

mr, ebben az aspektusban a szív segédigéi: darabolom, sózom, borsozom, főzöm ...
esetleg egy savanyú kacsaszív receptet?

nem vagyok édesszájú, viszont, ha rám tör a szánhidrát szomj az eszterházy tökéletes választás.
elég egy szelet a boldogsághoz, tömör gyönyör.
eva
2010. 01. 10.
12:57:47

Azt hiszem, több szempontból is kisebbségben vagyok (nem eszem húst, általában szeretem Esterházy könyveit), de Ivon kommentjéről eszembe jutott egy sms, amit szilveszter éjjel kaptam, és úgy kezdődött, hogy eszem a szíved, gusztustalan.
(Ha minden igaz, egy Besenyő család dialóg parafrázisa. Vagy mi.)
mr.
2010. 01. 11.
00:08:38

Ivon: a madár belsőség (szív, zuza) valahogy kimarad az étrendemből. (tudom, hogy sokat vesztek vele, de akkor is..) a húsleves elengedhetetlen része, de bavallom, utána kiteszem a tányér szélére. ha savanyú, akkor az nálam a tüdő.
Ivon
2010. 01. 11.
21:18:18

eva, ne nézz ide.

mr, én a kakas tökét is megeszem, a tüdőt azt semmi pénzért.
Sandy
2010. 01. 11.
21:40:40

Ivon, akkor te -még belegondolni is rossz- a szegedi paprikafesztiválon rendszeresen árult kakastejes zsömlét is megennéd.
MA
2010. 01. 14.
10:52:01

Ha már politikai bejegyzés: mit szóltok ahhoz, hogy szövetkezik az MDF és az SZDSZ? Külön-külön egyiknek sem lenne esélye, de így EGYÜTT, összefogással talán legyőzhetik a nagyokat. Legalábbis ezt remélem. Szurkolok nekik, és talán rájuk is szavazok mert ez az a 2 párt, akik a leginkább meg tudnak egyezni a többiekkel. link
mr.
2010. 01. 14.
12:25:26

"így EGYÜTT, összefogással talán legyőzhetik a nagyokat"
ezt kifejtenéd? netán megszerzik a parlamenti többséget vagy egyből a 2/3-ost is?

"ez az a 2 párt, akik a leginkább meg tudnak egyezni a többiekkel"
ennek a kifejtését is szívesen meghallgatnám. pont ezen két párt esetén nem emlékszem rá, hogy hatalomrajutás során bárkivel (beleértve koalíciós társukat) sikerült volna öt percig is mindenféle zsarolás és fenyegetés nélkül együtt dolgozniuk.
MA
2010. 01. 14.
15:08:37

Többségre gondolok mindenképpen, de nem tudom, lesz-e 2/3.

A megegyezés témában arra gondolok, hogy az SZDSZ és az MDF mindig szívesen vett részt koalíciókban, akkor is, ha nem ők voltak a fő erő, és ők soha nem ellenségeskedtek, nem foglalkoztak a másik oldal politikusainak vagyonával, üzleti érdekeltségeivel, magánéletével. Ezt a FIDESZ és az MSZP szokta tenni egymás ellen. (És legtöbbször a FIDESZ kezdi.)

Elegem van az MSZP-ből is és a FIDESZ-ből is. Ezért szurkolok a kicsiknek: SZDSZ, MDF, LMP. De közülük csak annak van esélye, aki összefog valakivel. Ezt ismerte fel az MDF és az SZDSZ. A Jobbiktól félek, de biztos bekerülnek az EP eredmény alapján (és szerintem a FIDESZ-nek velük együtt lesz meg a 2/3, de egyedül is meglesz nekik az 50%, hacsak nem győzi le őket az MDF-SZDSZ koalíció), a KDNP pedig előbb-utóbb hivatalosan is elveszti az önállóságát. (Vagy megszűnik, vagy beolvad a FIDESZ-be.) Az MSZP-nek szerintem nincs esélye legyőzni a FIDESZT, de bent lesznek ellenzékként a parlamentben. De ha az SZDSZ és az MDF győz, akkor elképzelhető, hogy beveszik harmadiknak az MSZP-t vagy az LMP-t (ha bejut), vagy akár mindkettőjüket is, bár ez már túl sok párt lenne egy oldalon. (2-3 párt az ideális 1 kormányban, ha csak 1 van, az túl egyoldalúan kormányoz, ha 3-nál több van, szétesik a koalíció, mert nehéz ennyi véleményt egyeztetni.) Kb. ennyi a véleményem az esélyekről és arról, hogy kire szavaznék.
mr.
2010. 01. 14.
17:09:16

jóindulatúak, de kicsit naivak az elképzeléseid. ahogy most kinéz, fidesz magasan tarol, bár 2/3-ad valszeg nem lesz meg. utána jön majd a jobbik és az mszp kb. hasonló eredménnyel. az mdf-szdsz együtt éppen hogy, rezgő léccel esetleg bejuthat a küszöb alatt. önállóan egyik se valószínű. az lmp meg széljegyzet lesz egy vidéki napilap margóján.
Mage
2010. 01. 14.
17:28:47

András: LMP.

mr.: ennyi tévedéssel simán lehetsz közvéleménykutató.

mr.
2010. 01. 14.
18:29:45

Mage: halljuk a tippeket.

tényleg, sikerült már kinyomozni, hogy az lmp mögött ki áll?
Mage
2010. 01. 14.
18:51:04

Hogy "a Fidesznek azért nincs olyan nagy esélye a kétharmadra", azt onnan lehet tudni, hogy a Fidesz terjeszti. Soha nem voltak hozzá ilyen közel. A magyar választási rendszer anomáliái most nekik kedveznek. Ugyanezek az anomáliák okozták, hogy 1994-ben 50% fölött legyen az MSZP, és kétharmaduk legyen az SZDSZ-szel. Jóval kevesebb szavazatot kaptak ehhez, mint 66%. A kétfordulós, listás-választókerületes rendszerünknek hála, most a Fidesznek messze nem kell 66%-os támogatottságon állnia a kétharmadhoz. Azért mondják, hogy nem lesz meg nekik, nehogy a rejtőzködő szocialista szavazók megijedjenek és előbújjanak.

Az "LMP mögött ki áll" kérdést hatásvadásznak érzem. Mindenki mögött áll valaki. Ez nem csak a politikában van így. Ez a tér szerkezetéből adódik, és nem segít rajta sem az euklidészi, sem a bolyai-féle geometria.

Vagy a pénzre gondolsz? Te olyannak érzed a munkádat, mint amilyenek a munkahelyed tulajdonosai? Vagy a körülményeket érzed olyannak, mint őket, és a saját munkádba a szíved-lelked beleadod?

Az LMP-be bőven jutott számomra antipatikus ember, utálom, hogy bicikliznek, hogy minden írásukban öko-pártnak nevezik magukat, és arrogánsak is. Ezzel együtt, amit tőlük olvastam publikációt, kivétel nélül értelmes, progresszív és liberális volt. Ha a közeljövőben lesz valódi, jó értelemben vett értelmiségi, liberális pártunk, arra egyedül ők esélyesek.

Én jobban szeretem Bajnait, mint bármelyiküket, szerintem az elmúlt húsz év legjobb miniszterelnöke, de mostani MSZP-re nagyon nem szívesen szavazok. Szerintem Andrással leteszteltetem az LMP-t, és ha jók lesznek, segítek nekik én is.

András, esetleg beléphetnél az LMP-be.
MA
2010. 01. 14.
19:10:49

Én is szívesen szavaznék az LMP-re. De elég ismertek már ahhoz, hogy bekerüljenek az Országgyűlésbe?
mr.
2010. 01. 14.
19:17:35

a 2/3-nak én sem örülnék és nem is elsősorban azért, mert fidesz, hanem azért, mert jelen felállásban egyik hazai pártunk sem érdemelne meg ilyen hatalmat. én a jobbikban bizakodom, hogy megszorongatja, mert a balik most sehol sem van.
az lmp-t azért kérdeztem, mert legutóbbi politikai postodban (amikor még nem nagyon ismerted őket) éppen te érdeklődtél felőle. gondoltam, azóta utána jártál. lehet, hogy szépen írnak, meg szimpatikus fiatalok, a critical mass-t és a peta-t is meg tudnám nekik bocsátani, de azt, hogy sólyom madarunkat nekik köszönhetjük (és erre még büszkék is) már nem annyira.
Mage
2010. 01. 14.
20:06:32

Sólymot a Védegyletnek (és Szilinek és a Fidesznek) köszönhetjük. Schiffer András, az LMP egyik alapítója és szóvivője védegyletes (és tasz-os). Ő valóban büszke rá, és ez engem is zavar. Szegény András jogász, nem várok tőle sokat.

Más is nyilatkozott az LMP-ből, büszkén Sólyomra?
mr.
2010. 01. 14.
22:26:10

vay márton, jávor benedek. előbbitől neten olvastam, utóbbi az info rádióban dicsekedett vele.
Mage
2010. 01. 14.
23:52:08

Na, akkor rájuk sem szavazok.

Amúgy is utálom a zöldeket. Aki védi a bolygót és az élővilágot, az mind a Földi Paradicsom eljövetelét késlelteti.
MA
2010. 01. 15.
10:16:34

Ezt magyaráztam itt: link
mr.
2010. 01. 22.
14:29:35

Mage: link
Mage
2010. 01. 22.
20:37:31

mr.: Néhány nehezen vagy egyáltalán nem érthető mondatot leszámítva hibátlan írás, örülök, hogy elolvastam, köszönöm.
Mage
2010. 03. 24.
01:44:27

LMP: link
mr.
2010. 03. 24.
08:25:39

belenéztem párba, jópofák. az is szépen lejön, hogy a politikusok általában mennyire ötlettelen, unalmas emberek.
Mage
2010. 03. 24.
14:26:05

Lendvait kivéve.
Mage
2010. 06. 29.
18:13:10

Kellett neked változás. Nesze.

=> Regisztrálni jó <=