Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.

advert :: 2009. július 08., szerda, 10:49:08 :: 29 komment
culture budapest

Kedves BKV!

 

Szeretnék érdeklődni, hogy a 300 forintos vonaljegy eredeti árát mennyivel csökkentette az, hogy "pár lépés csak a Madách színház"?

Kérem, árulják el, mennyibe kerül az a jegy, amely vásárlása esetén a fenti szöveget nem vagyok köteles meghallgatni.

Azt is legyenek szívesek közölni, mikor lett a Madách színház olyan hatalmas, hogy 3-4 megállón keresztül csak pár lépésnyire van? (Egészen a Pesti Broadwayig).

Elárulom: az a színészhang, ami a színházban Langyika szerepéhez tökéletes, a villamoson utazva elmondhatatlanul idegesítő. Már én érzem tőle hülyén magam.

Szintén tudni szeretném, hogy az 50 darab reklámplakát, amit a mozgólépcsőn bámulok, hány százalékkal vitte lejjebb a jegy eredeti árát. Köszönöm.

(Színházba többet nem megyek.)

 
 
Jerry1022
2009. 07. 08.
11:18:30

Pedig ez egy tök jó kampányfogás lenne. Ha nem akarsz BKV-n utazni evégett, akkor gyalogolj. A pénzed is megmarad, ideges se leszel; ráadásul csak egy pár lépés lesz a Madách színház.

Gondolom túlzsúfoltság van a tömegközlekedésen, hála a kerékpárosok demonstrációjának; az ellenőrök dolga megnehezül, kevés a papír amiből jegyet lehet nyomtatni, ezért egy humanitáriánus tömegoszlató eszközt voltak kénytelen bevetni. Ha csak minden ötödik ember kap tőle vérszemet, mindjárt ötödével csökken a heringjárat.
Mage
2009. 07. 08.
11:27:32

"Wesselényi út. Innen már csak pár lépés a PHP."

"Oktogon. Itt, az árnyas fák alatt érdemes patchelni a PDA kernelét."

"Jászai Mari tér. Ha most leszáll, még a pesti oldalon befejezheti a sitebuildet."
mr
2009. 07. 08.
11:37:42

ritkán metrózhatsz. a multireklámnak (valakinek a valakije volt, mint nálunk minden) azokat a mozgólépcsős helyeket immáron 18-20 éve értékesítette a bkv. fillérekért. azóta kell ott bámulnod a plakátokat. ezeket a plakátokat pár éve még éjszakai műszakban, üzemszünetkor a bkv csőben dolgozó munkatársai cserélgették. svarcban. szintén fillérekért.

a hangbemondás a bkv saját pr ötlete volt. bartereztek. a színházaknak (kivéve 1-2 modern, kaki-pisi színházat) nincs egy büdös vasuk sem. ismert hazai színészek ingyen mondták fel a szövegeket, cserébe kapott ingyen reklámot a munkahelyük. nem volt pénzmozgás. az ötlet nekem tetszik. valahogy emberinek tűnik. az, hogy a megvalósítás milyen lett, nem tudom, mer én is olyan gyakran metrózom, mint te.
Mage
2009. 07. 08.
11:51:55

A 4-6-os villamoson megy, legalábbis én ott hallottam. Ebből félévente egynél több már túladagolás.

A régi metró bemondó hangja jó. Nem tudom, miért kell egy járművön többféle hangon beszélni.

Szerintem a hentesek nagy részének sincs egy vasa sem (kivéve, amelyik modern, romlott húst árul). Nem értem, miért nem teszik - emberi barter keretében - a sok finom húst a frissen beszerelt klímaberendezések alá. Ezzel spórolnának a hűtési költségeken, és a BKV-nak is jó reklám, hogy egy-egy éhes utas lekanyaríthat magának a karajból a tűzvédelmi baltával. Kicsit csöpögne a vér a nyakunkba, de sok szegény emberen segítenénk.
mr
2009. 07. 08.
12:28:26

hát igen, a megvalósításon sok múlik. annak tényleg nincs sok értelme, hogy az egyik megállót ez, a másikat az mondja be. én azt hittem, hogy van egy kern andrás villamos szerelvény egy malek andrea szerelvény..
Mage
2009. 07. 08.
13:01:49

Vannak színészek, akinek a hangját szeretném. Ha a megállót mondják be. És nem a hülye színházukat.

Ahhoz semmi közöm, hogy ingyen mondják. Ő bajuk. Ezzel a mentalitással nem csoda, hogy éheznek (amit egyébként sajnálok, de ebben a kérdésben nem érdekel). A reklám az reklám, akár pék, akár cementgyáros, akár színész érdekét szolgálja. Arut, szolgáltatást akarnak eladni nekem.

A weboldalakon lévő reklámok fedezik (részben) a portálok gyártási költségeit, reklámokból él a google, egyszerű a sor. Nézem a reklámot, cserébe kapok valamit.

Most tartunk, hogy ha felszállok a villamosra, a BKV-nak kéne fizetnie nekem.

Bliccelni eleve nem tudok, bármennyire szeretnék. Képtelenség bliccelni, ha van bejelentett munkahelyed, hiszen a BKV évek óta keményen veszteséges, és a hiányt az állam fedezi (az ország GDP-ének 58% adja Budapest, ez kétezer körüli adat). Tehát mindenki, aki dolgozik, vesz jegyet. Az autósokat eleve meglopja a BKV, és ezt nem tudom kiegyenlíteni azzal, ha néha megyek pár kört a metróval (nem megyek).

Ha még reklám is van, akkor felszállásonként kérek legalább kétszázat. Köszönöm.
Jerry1022
2009. 07. 08.
13:26:20

Nekem a 4-6 vonalról a Rákóczi tér előtti kedves figyelmeztetés hiányzik. Illetve most is van, csak magyarosították. Azelőtt fogózkodni volt, most már kapaszkodni. De ha jól emlékszem, a táblákon még az eredeti van.

Amúgy meg ez az egész BKV egy vicc. Alapötletnek nem rossz, hogy a fővárost behálózó közlekedési rendszer, de nekem nem ér meg 270 forintot fizetni egy útért. Vidéken ennyi pénzből Gyöngyös-hatvan távot teszek meg. Az meg majd' 35 km. Ha a magas jegyárakkal akarják kompenzálni az utasok hiányát akkor nagyon rossz felé tapogatóznak. Főleg most, hogy egyes buszvonalakon állandó ellenőrök lesznek az ajtóknál.
Mage
2009. 07. 08.
13:34:31

300. Anyámhoz oda-vissza 1800. Annyiért autóval lemegyek Hatvanba.

Mióta átépítették, van máshol is olyan kanyar, hogy repülsz.
Sandy
2009. 07. 08.
14:25:21

Vidéken mentetek már helyi járattal? Aki tud 250 alatti jegyárat, szóljon.
Jerry1022
2009. 07. 08.
18:04:27

Azt hiszem a hatvani helyijárat nagy zúgolódások közepette most, nemrég emelte 195 Ft-ra. De mondjuk nem akkora város, hogy ne lehessen gyalog eljutni percek alatt bárhová benne. Gyöngyösön lövésem sincs, ott is inkább gyaloglok.
Jerry1022
2009. 07. 08.
18:48:44

Ja, Mage; eredeti kérdésed megválaszolandó: úgy kb 20-25.000 Ft. Ennyiért már szerintem kaphatsz egy tisztességesebb discmant vagy mpX lejátszót, fül/fejhallgatóval. Vagy 5-6000 Ft, ennyiért egy olvasmányosabb könyv talán kitelik, amibe ha belemerülsz talán nem veszed észre ha megszólal a hangszóró. esetleg a kettő közötti árfekvésben egy Csepel bringa... ^^
Jerry1022
2009. 07. 08.
19:04:47

Ezt most találtam:

link
message
2009. 07. 08.
20:11:43

Egyelőre vidéki vagyok, de mindig pestiekkel járok. Nehezményeztem azt, hogy a napijegyet, ha délután ötkor veszem meg, akkor az nem másnap délután ötig érvényes, hanem adott nap éjfélig. Mert nekem a nap az 24 órából állt és nem a fennmaradó 6-ból, és másnap haza újból jegyeznem kellett. Megírtam nekik emailben a panaszomat és a megoldást is, hogy a nap dátuma mellé csak egy fél másodperc pontos időt is írni. Kedvesek voltak, válaszoltak is.

Ügyszám: 11617/2008

Tárgy: tájékoztatás

Tisztelt Bejelentőnk!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Először is szeretnénk megköszönni, hogy foglalkozik a BKV Zrt viteldíjrendszerével. Azonban tudnia kell, hogy ebből a szempontból csak javaslatokat tehetünk, döntési jogunk nincs, mivel az egyes jegy- és bérletfajták használatának módját Társaságunk önállóan nem szabályozhatja.

A közösségi közlekedés a maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja.



Az Ön által javasolt 24 órás érvényességű jegyek alkalmazására a jelenlegi helyzetben nem látunk lehetőséget, mivel ezeknek a technikai feltételei pillanatnyilag nem adottak. Elviekben nem zárkózunk el az ötlettől, hogy a napijegyeket ne kelljen előre érvényesíteni, hanem az az első kezelés alkalmával történjen meg, ehhez azonban elkerülhetetlen – és költséges – technikai fejlesztés szükséges!

A megoldást az jelentené, ha a napijegyeket is a jegykezelőkkel lehetne érvényesíteni. Azt mi is tudjuk, hogy viteldíjrendszerünk fejlesztésre szorul, az ehhez elengedhetetlenül szükséges technikai, műszaki háttér megteremtése azonban rendkívül költséges, még ha az egyszerűbb, nyomtatásos jegykezelők teljes körű alkalmazását vennénk is figyelembe. Egy ilyen rendszer megvalósítása nagymértékben függ a pénzügyi lehetőségeinktől.



Reményeink szerint hamarosan bevezetésre kerül a chipkártyás rendszerünk, ami egy igazságosabb és „utasbarátabb” tarifarendszer bevezetését teszi lehetővé. A rendszer teljes kiépítését követő rövid átmeneti időszak után lehetőség lesz a viteldíjrendszerünk átalakítására. A különféle jegyeket és bérleteket egy chipkártya tartalmazza. Az elektronikus rendszerben lehetővé válik majd, hogy például a napijegy az első kezeléstől számítva valóban 24 órás érvényességű legyen. Erre azonban sajnos még várni kell, mert a rendszer kiépítése nemcsak költséges, hanem időigényes vállalkozás is, végleges döntés pedig az ügyben még nincs.



Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.



Budapest, 2008. június 24.



Üdvözlettel:



Szüts Katalin

ügyfélszolgálat-vezető

Ja, chip-rendszer... Mióta is, talán három hónapja az én felvetésem alapján működnek a napijegyek és nem került neki semmibe.

A Deákról nem én szereltettem le jegykezelőket.


Jerry1022
2009. 07. 08.
20:49:49

Ezt a chip-kártya rendszert valahogy nem tudom elképzelni. Azt kell majd kilyukasztani? Vagy az egy bankártya-szerűség amiről levonják az összeget? Egypár amerikai filmben mintha már láttam volna ilyen fehér kártyás metrózást, de leginkább a statiszták használták. A főszereplő golyózápor közepette ugrálta át a forgókereszteket.
Mana
2009. 07. 08.
22:26:02

Ha feltétlenül a nyakadba akarod akasztani, szerintem kilyukaszthatod, de nem hiszem, hogy jó neki.:)

link
És tárolja a rendszer, hogy mikor merre jártál.

A "London drága város és a tömegközlekedés sem olcsó"-ról meg annyit, hogy ott a vonaljegy az ottani 'minimál órabér' ötöde, míg nálunk a jegy az itteninek a háromnegyede. (Nagyjából.)
Panna
2009. 07. 09.
02:32:12

ha jól értelmezem a hölgy szavait, akkor a "hamarosan"-nal arra céloz, hogy nagyjából akkor lesz itt chip-kártya rendszer, amikorra nekünk már a személyit sem kell felmutatni, mert ingyen utazunk. a nyugdíjkorhatár addigra lesz vagy 75 év, szóval lehet, hogy megússzuk az egész átállást.
Sandy
2009. 07. 09.
06:20:27

Amikor vonatjegyet veszek pl. Szegeden, vehetek egy pesti napijegyet, amire én mondom meg, hogy milyen kezdődátumot nyomtassanak. Onnan 24 órán át érvényes. De ehhez IC-jegyet is kell vennem valamiért.
Jerry1022
2009. 07. 09.
10:06:37

Hát nem akarok nagyképűsködni, de én ilyesmin már agyaltam úgy öt-hat éve, középiskolában. Pontosabban a buszon ülve azon morfondíroztam, hogy milyen lenne, ha lenne egy olvasó a sofőr mellett, amibe bedugva a diákigazolványt arról vonná le az összeget a jegyért; vagy azon lenne a bérlet. És akkor nem kell vacakolni az ilyesmivel. Akkor voltak még ötleteim az alul/felüljárokról (minden zebrát helyettesíteni egy alul/felüljáróval így nuku baleset. Vagy az egész várost behálózó mozgó járdáról. A robotizált buszoktól... stb.

Ez mind félálomban egy fél órás buszút alatt.
Mage
2009. 07. 09.
16:10:17

Na igen, a férfiak 14 éves koruk előtt, illetve 70-80 éves koruk után elképesztően okos dolgokon képesek gondolkodni.
NH
2009. 07. 10.
15:43:42

Én is sokkal jobban élvezném a tömegközlekedésben való részvételt, ha a negédes női hang helyett "Mátyás az igazságos" Helyey László búgná a fülembe a megálló nevét.
vilmos atya
2009. 07. 10.
20:19:53

azóta volt erről cikk, öt millió forint volt az egész cucc, ha jól emlékszem. "fasza. egész fasza." (id. sanya, susogós mackók)
Sandy
2009. 07. 10.
21:07:21

vilmos atya, azért ne legyünk már ennyire kisstílűek. Ez nem sokkal több, mint egy havi -közismerten elég gyenge- pedagógus fizetés.

link
Jerry1022
2009. 07. 11.
07:03:14

Sandy: Azért a pedagógus meg az egyetemi rektor között van egy hangyanemzőszervi differenciál. Mondjuk ez a majd ött milla amit ha jól vettem ki, egész szép summa egy hónapra.
aeon flux
2009. 07. 14.
08:38:56

nem tudom, a többiek hogy vannak vele, de én még szívesen olvasnék filmkritikákat.
mr.
2009. 07. 14.
13:27:50

csatlakozom. akár a mixek terhére is. :)
Panna
2009. 07. 14.
13:45:02

véleményem szerint minden nap megérdemelnénk egy új bejegyzést.:)a témája számomra mindegy.
vamikiva
2009. 07. 18.
10:01:22

Én is ötmilliós árat hallottam, tehát a színházak a reklám mellett kaptak zsebpénzt is (saccra 6 színésznél többnek a hangja felismerhető, + technikus személyzet stb.)

A bartert akkor hiszem el, ha legalább egy színház műsorra tűzi a "BKV (Budapesti Közlekedési Vágy) villamosa" című darabot ... Vajon melyik lesz az?
mr
2009. 07. 18.
11:41:28

az 5 millió azért erősen barter kategória. mindkét cégnek. kerntől hallgattam egy riportot, ő mondta, hogy egyikük sem kapott érte egy vasat sem és munkaidejükön kívül vették fel a szinkronanyagot.

ez utóbbi mondatát azért nem egészen értettem. milyen lett volna, ha munkaidőben veszik fel? elképzelem, ahogy a 7 órás előadás közepén belép a színpadra: "lenni vagy nem lenni? a wesselényi utca következik. átszállás a 224-es.."
BKV ügyfélkapcsolati menedzser:-)
2009. 07. 19.
19:31:55

Tisztelt Utasunk!

Megtisztelő kérdésére válaszul: pontosan 50 forinttal csökkentette. Idén emiatt a pár lépés miatt hagyhatja ki a második emelést, amely gondolom sejti, nem egyezik meg az infláció mértékével. Amennyiben mégis végre kell hajtanunk, úgy ez utóbbihoz mindenképp ragaszkodunk, szíves engedelmével.

Köszönjük megkeresését!

=> Regisztrálni jó <=